Två ekonomiassistenter sökes till kund på Kungsholmen

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker två ekonomiassistenter till vår kunds reskontragrupp, en till leverantörsreskontra och en till kundreskontra. Jobbet innebär att du kommer bli anställd av Experis och arbeta som konsult hos vår kund.

Publiceringsdatum
2016-02-03

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du bl.a. att ansvara för inkommande fakturaunderlag och fakturering. Du kommer att vara delaktig i det dagliga betalningsflödet för kundens alla in- eller utbetalningar och hantering och registrering av bokföringsrelaterat material som kommer till reskontragruppen. I kundreskontrarollen ingår också påminnelse-, krav- och inkassohantering.

Du kommer även upprätta kontoavstämningar, delta i likviditetsrapportering inom den egna processen och stödja verksamheten i reskontrarelaterade frågor.

Varje medlem i gruppen har huvudansvaret för vissa av gruppens gemensamma arbetsuppgifter, med det är viktigt att var och en är beredd att vid behov stödja andra gruppmedlemmar.

Vem är du?
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande och har ett till tre års erfarenhet av ekonomiarbete.
Du har mycket god vana att arbeta med ekonomi- och affärssystem och har goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Du är tillgänglig för start omgående eller inom kort.

Att vara konsult hos oss innebär att du är positiv, självgående och initiativtagande.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.

Experis är ett företag med starka värderingar, där människan, kunskap och innovation är i fokus.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Kontaktperson för detta jobb
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta Talent Sourcer Lisa Andelius på lisa.andelius@se.experis.com .

Välkommen med din ansökan

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
MonaLisa Andelius

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2650938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: