Två Customer Service Agents till Dun & Bradstreet!

Workz Sweden AB / Kundservicejobb / Solna
2025-02-17


Visa alla kundservicejobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Workz Sweden AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

Dun & Bradstreet söker nu två engagerad Customer Service Agent till ett av deras tre team på kundserviceteam- Business Domestic!
Om rollen
Dun & Bradstreet söker dig som är strukturerad och har ett öga för detaljer. Du arbetar metodiskt och noggrant, vilket säkerställer att inget lämnas åt slumpen. Din precision och förmåga att hålla hög kvalitet i ditt arbete är avgörande för att lyckas i rollen.
Som Business-to-Business (B2B) Customer Service Agent är ditt huvudsakliga ansvar att ge högkvalitativ service och support till Dun & Bradstreets företagskunder, med fokus på att arbeta mot höga kvalitetsmål som kundnöjdhet, kort hanteringstid och en djup förståelse för deras kunders behov. Samtidigt strävar Dun & Bradstreet efter att automatisera sina processer och kontinuerligt förbättra deras arbetssätt. En viktig del av arbetet är att bygga långsiktiga relationer med kunder, förstå deras verksamhet och bidra till deras framgång. Du kommer också samarbeta med interna team för att säkerställa att kundernas behov hanteras på bästa sätt.
För att lyckas i rollen har du ett öga för detaljer, du är kommunikativ, lösningsorienterad, strukturerad med förmågan att hantera flera ärenden parallellt. Du arbetar metodiskt och noggrant, vilket säkerställer att inget lämnas åt slumpen. Du är kvalitetsmedveten och har ett starkt kundfokus, samtidigt som du är bekväm med att arbeta i en miljö där snabba förändringar och högt tempo är vardag. Som en del av teamet Business Domestic blir du en del av ett sammansvetsat team på 10 personer. Tillsammans arbetar ni nära för att hantera de dagliga uppgifterna, som inkluderar:
Hantering av ärenden relaterade till fakturafrågor, exempelvis att förklara vad kunden har blivit fakturerad för eller att tillhandahålla de en fakturakopia. Rollen kommer även innebära ett nära samarbete med ekonomiavdelningen för att lösa fakturafrågorna.
Hantering av kunders orderbestridanden, såsom att bestrida en faktura eller att kunden anser sig ha blivit felaktigt debiterad för en vara och så vidare.
Support för Dun & Bradstreets tjänster och produkter.

I det här team ligger det fokus på Dun & Bradstreet risk- och kredittjänster samt tryckta produkter. Dun & Bradstreet värdesätter ett starkt samarbete, högt ansvarstagande och en positiv atmosfär där de ofta skrattar tillsammans - allt medan de upprätthåller den höga standard som förväntas av dem. Rollen innebär att bidra till att skapa en så bra serviceupplevelse genom att hantera inkommande förfrågningar via telefon, mejl och chatt, och att arbeta proaktivt för att identifiera lösningar som förbättrar kundernas upplevelse och verksamhet.

Publiceringsdatum
2025-02-17

Övrig information
Arbetet kommer vara hybrid men minst två dagar på kontoret i Solna
Intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum.


Kvalifikationer
Kundtjänsterfarenhet eller erfarenhet av ett serviceyrke med hantering av olika system.
Telefonvana
God dator- och systemkunskap- Bekväm med att navigera i en Microsoft-baserad miljö.
Obehindrade kunskaper i svenska både tal och skrift
Mycket goda kunskaper i engelska både tal och skrift

Personliga egenskaper
En naturlig känsla för god service och kundbemötande
En självgående och ansvarsfull person som trivs med att ta egna initiativ och driva arbetet framåt
Ett intresse för nya utmaningar och förmågan att tänka i nya banor
En lösningsorienterad inställning och trivs i en vardag med högt tempo och variation
Ett kvalitetsorienterat och flexibelt förhållningssätt
En noggrann och strukturerad person som säkerställer att detaljer hanteras med precision

Meriterande
Tidigare arbete mot målsättning med goda resultat
Tidigare arbete inom kundservice med inriktning mot finans
Arbetat i Salesforce

Workz erbjuder dig Vi är specialister på kundservice och erbjuder inte bara omfattande utbildning utan också löpande träning inom kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter avslutad utbildning blir du dessutom certifierad inom kundservice.
Utöver detta får du kollektivavtalsenliga villkor, friskvårdsbidrag och en dedikerad operativ chef som stöttar dig i din utveckling och alltid finns tillgänglig för att hjälpa dig som konsult.
Vi är stolta över att erbjuda våra konsulter en trygg arbetsmiljö och möjligheter att växa, både personligt och professionellt!
Ansökan Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat i rekryteringsprocessen. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Workz Sweden AB (org.nr 556938-3788), https://www.workz.se/

Arbetsplats
Workz Sweden

Kontakt
Kajsa Halonen
kajsa.halonen@workz.se

Jobbnummer
9171060

Prenumerera på jobb från Workz Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Workz Sweden AB: