Två biståndshandläggare till Äldreförvaltningen

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Här på äldreförvaltningen arbetar vi efter mottot "mänskliga möten vi bryr oss". Vår verksamhetsidé är att erbjuda stöd, service,omsorg och vård med människans bästa i fokus. Vi arbetar med myndighetsutövning enligt IBIC och är ISO- certifierade, vilket gör att vi har en god ordning i verksamheten. Vi är också HBT- certifierade vilket vi är mycket stolta över. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med kollegor i varierande åldrar med humor och en positiv anda. Myndighetsenheten är en beställarenhet för äldre och vi arbetar framförallt med utredning, beslut och uppföljning enligt SOL för personer över 65 år. Utöver myndighetsutövning arbetar två utredare med upphandling, projekt, äldreboendefrågor bland annat och många av oss är delaktiga i samarbetsprojekt inom äldreförvaltningen och i kommunen. I vår enhet är vi 14 medarbetare och arbetsplatsen finns i Stadshuset i Hallonbergen.

Som biståndshandläggare kommer du bland annat att arbeta med bedömnings- och utredningsarbete, uppföljning och kontroll samt vara delaktig i verksamhets- och kvalitetsutveckling.

Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Du fattar beslut om rätt till bistånd samt uppföljning och omprövning av beslut enligt SOL. Det är ett självständigt arbete men utförs i samarbete med övriga biståndshandläggare och kollegiala möten med chef sker varje vecka. Vi har kundval och du beställer insatser, har löpande kontroll över beställd och utförd hemtjänst samt boendeplaceringar och samverkar med andra myndigheter. Du vårdplanerar också och samverkar med våra boendeplacerare. Kvalitetsuppföljningar görs på individnivå och du är delaktig i informationsarbete, nätverksarbete mm.

Vi vill att du har socionomutbildning. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, du har datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bra på sifferhantering.Du har ett gott bemötande och uttrycker dig väl såväl mot kunder såsom mot leverantörer. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg och är ansvarstagande, har integritet och är stresstålig. Du är också flexibel i tanken och har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Du måste kunna arbeta självständigt men också samverka när så krävs.

Befattningarna är två tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, men senast i maj 2018. Ansök senast den 9 februari 2018. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-01-05

Ersättning
Månadslön
Friskvårdsbidrag och personalstöd

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Bergstedt, carina.bergstedt@sundbyberg.se
Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel 08-706 80 00

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4

Jobbnummer
3886976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: