Två administratörer till receptionen Lokalpolisområde Umeå

Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Umeå, Vännäs, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet.

Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Region Nord har drygt 2000 anställda. Regionen består av fyra polisområden, två regionala enheter, en underrättelsesektion samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Vi söker nu en administratör med placering i Umeå.

Publiceringsdatum
2016-06-07

Arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att arbeta med besök, besvara telefonsamtal och vara allmänt behjälplig till medborgarna. Du kommer att handlägga pass-, hittegodsärenden, ta emot vapen- och tillståndsansökningar, ta upp förlustanmälningar. Övriga arbetsuppgifter kan tillkomma

Du arbetar i vår reception med huvudsakliga arbetsuppgifter inom passverksamheten. Du kommer att ta emot och handlägga pass- och identitetskorts ansökningar. I arbetet ingår registrering av ansökan, beredning, kassahantering. Du kommer att arbeta i polisens resehandlingssystem vilket innebär att du arbetar i en helt digitaliserad miljö.

Arbetstiden är företrädesvis dagtid måndag - fredag men du ska vid verksamhetsbehov kunna arbeta vid andra tidpunkter såsom kväll, helg och storhelg. Placeringsort Umeå.
Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket ställer krav på flexibilitet och prioriteringsförmåga med bibehållen kvalitet och noggrannhet.

Placeringen inleds med passgrundutbildning, förlagt till dagtid, under fem dagar tillsammans med en veckas praktik. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.

Kvalifikationer
• Du har avslutad gymnasieutbildning och minst ett års serviceinriktad arbetslivserfarenhet.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift.
• För att trivas med jobbet behöver du ha god datorvana.

Dina personliga egenskaper
Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och förmågor.

Meriterande
• Erfarenhet av reception eller administrativt arbete vid en statlig myndighet eller liknade är meriterande.
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
• Körkort är meriterande.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig chef.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2017-08-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-10
Ange följande referens när du ansöker: C6829/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Britt-Marie Högbom, tf gruppchef 010-5682110

Facklig kontakt
Fackförbundet ST: Susanne Norlin Edström, Polisf

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 Umeå

Kontorsadress
Ridvägen 10 90109 Umeå

Jobbnummer
2889675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord: