Två administratörer till Daglig verksamhet
Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Då våra två administratörer går vidare till nya uppdrag söker vi två nya administratörer. Vi söker en administratör med inriktning information/kommunikation och en med inriktning personalfrågor.
Daglig verksamhet vänder sig till personer med funktionshinder och som är i yrkesverksam ålder. Med Daglig verksamhet avses meningsfull sysselsättning vars syfte är att ge stimulans, personlig utveckling, gemenskap och delaktighet i samhället. Inom verksamheten arbetar det 75 medarbetare utspritt på ca 20 olika verksamheter runt om i Kungsbacka. Administrationen är placerad i centrala Kungsbacka för att vara lättillgänglig för alla våra grupper.
Som administratör är du direkt underställd enhetscheferna. I dina arbetsuppgifter ingår det att självständigt utföra administrativa uppgifter samt vara enhetscheferna behjälplig i olika frågor. Du kommer att vara en viktig stödfunktion och bollplank till de tre enhetscheferna.
Det som skiljer tjänsterna åt är att en administratör kommer att ansvara för information så som texthantering, webb & olika presentationer. Den andra tjänsten ansvarar för personalrelaterade frågor så som rekrytering, introduktionen av nyanställda och kompetensförsörjning.
I båda tjänsterna ingår att bemanna och samordna personal vid frånvaro samt skriva avtal och sjukförsäkran med mera. Det består även av ekonomiskt relaterade arbetsuppgifter såsom e-handel, fakturering och ta fram statistiska sammanställningar och andra underlag.
Vi söker dig som är utåtriktad, har servicekänsla samt är handlingskraftig och kan prioritera. Du är engagerad, gillar utmaningar och blir inte stressad av högt tempo. Du har förmåga att kommunicera och samarbeta med såväl personal som chefer på ett bra sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi vill att du ska ha:
• YH - utbildning eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, personal eller information/kommunikation
• mycket god datavana och kunskap om att arbeta i Windows Office är ett krav
• erfarenhet av administrationsarbete
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete i en servicefunktion
• vana av att stötta och samarbeta med chefer
• erfarenhet av funktionsstöd
Vi erbjuder visstidsanställning med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Anställningen är på 1,5 år med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid måndag till fredag.
Senast 5 januari 2014 vill vi ha din ansökan. Urval görs löpande.
Kontaktperson för tjänsten är Tina Godwall och Marie Cullberg, 0300-83 53 99 eller enhetschef Annica Berg, 0300-83 51 20.
Publiceringsdatum2013-12-17Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Stadshuset
43481 Kungsbacka
Jobbnummer 1731396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.