Tullverket söker sakkunnig till administrationsavdelningens ledn
Tullverket / Administratörsjobb / Stockholm
2022-05-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tullverket söker sakkunnig till administrationsavdelningens ledn" (publicerad 2022-07-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tullverket i Stockholm,
Sigtuna,
Nyköping,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Administrationsavdelningen ansvarar för olika försörjnings- och förvaltningsfrågor för Tullverket som lokaler, fordon, anskaffningar och servicetjänster. Avdelningen svarar för sin kontinuitetsplanering, stabsfunktion vid särskild händelse samt logistikfrågor för höjd beredskap. Avdelningen svarar även för myndighetens hållbarhetsperspektiv och miljöledningssystem. Administrationsavdelningen, som består av ca 50 medarbetare, har tre enheter och för avdelningschefen finns ett ledningsstöd. Enheterna och dess medarbetare finns representerade i fyra geografiska områden och avdelningen strävar efter att geografiskt samordna och koordinera sina ansvarsområden.
Inom avdelningens ansvar finns verksamhets- personal-, ekonomi-, process-, säkerhets- och arbetsmiljöansvar samt även ansvar för intern styrning och kontroll och ansvar för förvaltningsstyrning för myndighetens it-system inom området för verksamhetsstöd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ledningsstödets uppgift är att bistå avdelningschefen och samordna avdelningsgemensamma ärenden och uppdrag, bl.a. remisser och interna delningar. Det handlar bl.a. om att:
• bestämma ramvillkor,
• ange riktlinjer för aktiviteter inom avdelningen,
• svara för planer, regler och rutiner som kräver samordning och enhetlighet inom avdelningen samt
följa upp, granska, kontrollera och analysera dessa,
• företräda avdelningen i frågor som rör beredskap, säkerhet, informations- och dataskydd samt personuppgifter.
Ledningsstödets uppdrag kan sammanfattas enligt följande prioritering:
• strategiskt ledningsstöd åt avdelningschefen i frågor som handlar om att leda, styra, inrikta, prioritera, utveckla och förändra avdelningens verksamhet och organisation,
• beredningsorgan för avdelningens ledningsgrupp samt för beslutsmöten,
• avdelningens kontaktyta i avdelningsgemensamma frågor mot huvudkontoret och andra externa och interna intressenter,
• konsultativt stöd åt avdelningens enheter i ovanstående delar.
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning som myndigheten bedömer lämplig för tjänsten.
• Verifierad mångårig erfarenhet av liknande stabsarbete.
• Verifierad mångårig erfarenhet från strategisk styrning, planering och uppföljning (verksamhetsstyrning).
• Mycket god svenska i tal och skrift.
• God engelska i tal och skrift.
• Kunskap i Officepaketet.
• Digital kompetens.
• Körkort, klass B.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• Arbete på statlig myndighet.
• Ledarerfarenhet.
• Intern styrning och kontroll.
• Riskanalys och -bedömning.
• Verksamhetsutveckling.
• Projekt- eller uppdragsledning.
• Myndighets- och klarspråk.
• Informationssäkerhet- och dataskydd.
• Personuppgiftshantering.
• Kvalitetsutveckling.
Publiceringsdatum2022-05-18Dina personliga egenskaper• Självständig.
• Ansvarstagande.
• Drivande.
• Samarbetsvillig.
• Kommunikativ.
• Social.
• Kollegial.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!
Övrig informationReferensnummer: PER 2022-452.
Placeringsort: Stockholm.
Tjänsten innebär ett mindre antal resor inom landet.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll och enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Innan en anställning kan komma i fråga kommer du även att drogtestas och vi genomför även en bakgrundkontroll.
För mer information och ansökan
Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Jan Tamm, tel. 08-405 04 11. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf G Persson, tel. 040-661 33 21 och Elisabeth Eriksson, tel. 08-405 00 69 och för Saco-S, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65.
Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 6 juni 2022. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTullverket
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tullverket (org.nr 202100-0969),
https://www.tullverket.se/sv/privat Jobbnummer 6656660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.