Tullverket söker ny medarbetare till Verksamhetsservice
Tullverket / Vaktmästarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vaktmästarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tullverket i Göteborg,
Härryda,
Stenungsund,
Strömstad,
Årjäng eller i
hela Sverige Verksamhetsservice söker ny medarbetare
Inom Verksamhetsservice Göteborg blir du en del av ett team på 7 personer där du erbjuds ett varierat och spännande arbete med service som vår gemensamma ledstjärna.
I teamet finns olika grundkompetenser vilket utgör grunden för det gemensamma tjänsteuppdraget. Nu söker vi dig som trivs bäst i en varierad administrativ roll med fokus på struktur och ordning o reda.
Om verksamheten:
Administrationsavdelningen ansvarar inom Tullverket för områdena inköp & upphandling, lokalförsörjning & fordonsförsörjning samt kontors- & verksamhetsservice. Avdelningen ansvarar även för Tullverkets miljöledningssystem.
Avdelningen består av en stab, tre nationella enheter och har ca 50 anställda.
Enheten för verksamhetsservice leds av enhetschef och har en verksamhetssamordnare och tre ansvariga chefer i en geografisk indelning: syd, väst, öst/nord.
Verksamheten ansvarar för förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad, verksamhetsskydd och tjänstekort samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även utveckling- & förvaltning av framtidens kontorslösningar. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till höjd beredskap och särskilda händelser.
Enheten för verksamhetsservice består av ca. 30 medarbetare som har sin geografiska placering på olika platser i landet, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna är varierande med fokus på att underlätta vardagen för övriga funktioner inom Tullverket. I din roll kommer du bl.a. att arbeta med tjänstekortshantering, beställningar och fakturahantering. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta i en administrativ serviceroll där det bland annat ingår att vara ansiktet utåt i vår reception. I det dagliga arbetet ingår arbetsuppgifter så som att välkomna och registrera besökare, posthantering och hantering av varierande ärenden som kommer in via vårt ärendehanteringssystem.
I din roll kommer du även självständigt att få driva mindre uppdrag/projekt med varierande tidsramar.
Som en del av ett team är man behjälplig med samtliga sysslor som förekommer i verksamheten vilket även innefattar: hantering av tullverkets fordon, kontorsservice, lokal- och underhållsfrågor m.m.
Publiceringsdatum2022-07-01Kvalifikationer• minst en 3-årig gymnasieutbildning.
• minst 2 års erfarenhet av arbete inom serviceyrken som av arbetsgivaren bedöms liknande.
• mycket god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i svenska.
• god förmåga att uttrycka dig muntligt i engelska.
• mycket goda kunskaper i Officepaketet.
• körkort minst *B*.
Meriterande:
• Du har god vana att självständigt organisera o planera för administrativa rutiner.
• Erfarenhet av arbete i ekonomisystem och fakturahantering.
• Tidigare arbete med beställningar och inköp.
• Självständigt ansvarat för mindre uppdrag/projekt.
• Erfarenhet av arbete med olika typer av kontorslösningar såsom fast, flex, aktivitetsbaserad arbetsplats m.fl.
För att trivas och ge en god service i rollen hos oss behöver du:
• Ha ett gott bemötande och vara serviceinriktad.
• Trivas med att jobba flexibelt och prestigelöst i ett team.
• Vara ansvarstagande, noggrann, professionell och anamma självledarskap.
Det är viktigt att du klarar av att hantera stressiga perioder men också kunna ta initiativ och driva förbättringsarbete vid lugnare perioder.
Du finner din drivkraft och arbetsglädje i att ge en god och professionell service.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Övrig informationReferensnummer: PER 2020-599.
Placeringsort: Göteborg
6 månaders provanställning tillämpas.
För mer information och ansökan
Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, Områdeschef Syd Camilla Nordbeck perioden 4/7 - 13/7 samt Områdeschef öst/nord Tove Meissner perioden 18/7 - 7/8. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Mats Hansson, tel. 031-63 38 86 och för Saco-S, Anneli Mannerbjörk, tel. 031-63 37 06.
Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till
PA-support@tullverket.se senast den 7 augusti 2022. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTULLVERKET
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tullverket (org.nr 202100-0969),
https://www.tullverket.se/sv/privat Arbetsplats Tullverket
Jobbnummer 6793360
Observera att sista ansökningsdag har passerat.