Tullverket söker administratör till uppbördsavdelningen
Tullverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tullverket i Stockholm,
Sigtuna,
Nyköping,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Vill du vara en del av Uppbördsavdelningens ledningsstöd och bidra till en effektiv uppbördsprocess och att säkra en korrekt uppbörd? Tycker du att administration och planering är intressant och stimulerande? Då är jobbet som administratör något för dig.
Tullverkets operativa verksamhet är indelad i fyra avdelningar: kontroll, uppbörd, underrättelse och tullkriminal.
Uppbördsavdelningen har ett brett uppdrag inom tre verksamhetsområden, tillstånd, efterkontroll och uppbördsbevakning. Uppbördsavdelningens operativa arbete bedrivs inom fyra enheter med flexibla grupper som arbetar med hela avdelningens uppdrag, men är specialiserade utifrån verksamhetens behov.
De fyra enheterna är uppdelade i fyra geografiskt avgränsade enheter; nord, syd, väst, öst. Uppbördsavdelningen har ca 330 anställda.
Du kommer organisatoriskt att tillhöra uppbördsenhet öst, enhetens ledningsstöd, och vara placerad i Stockholm. I ditt arbete kommer du att stötta hela avdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten som administratör vid Uppbördsavdelningen är nyinrättad. I ditt arbete kommer du att stötta och underlätta för avdelningens avdelnings- och enhetschefer.
I din roll kommer du att vara en sammanhållande länk för avdelningen i ett antal administrativa uppgifter. Exempel på arbetsuppgifter är:
• Personaladministration, t ex förberedelser för nyanställda vid avdelningen.
• Behörighetsadministration.
• Hantera researrangemang.
• Stöd vid fakturahantering.
• Upprätta dagordningar, kallelser och föra protokoll.
• Förbereda och administrera beslut och beslutsunderlag.
• Planera, förbereda och koordinera möten och konferenser.
Att du bidrar med idéer och tankar för att utveckla och förbättra enhetens/avdelningens administrativa förmåga ser vi som en självklarhet.
Arbetet kräver en god organisationsförmåga, social kompetens, drivkraft, förmåga att ta egna beslut inom givna ramar, hög integritet samt att du är lojal.
För att trivas med arbetsuppgifterna bör du vara prestigelös, serviceinriktad, noggrann och ha god samarbetsförmåga. Arbetet kommer att bestå av löpande uppdrag där du själv planerar och ansvarar för genomförandet men även arbetsuppgifter där du med kort varsel ombeds att hantera enklare frågor.
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning samt lägst betyg godkänd/3/E i: matematik, samhällskunskap, svenska och engelska.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter eller dylikt som arbetsgivaren finner relevant.
• Mycket god kommunikationsförmåga att uttrycka sig muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
• Goda kunskaper inom MS Officepaketet.
Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren anser relevant t.ex. inom administration, beteendevetenskap, samhällsvetenskap, pedagogik.
• Kunskaper och färdigheter i ärendehanteringssystem, personaladministrativa system och fakturahanteringssystem.
• Erfarenhet av administrativt arbete på statlig myndighet eller i offentlig sektor.
• Erfarenhet av registrering, diarieföring samt expediering av handlingar.
• Erfarenhet av personuppgiftsbehandling.
Publiceringsdatum2022-03-09Dina personliga egenskaperVi söker dig som har en god förmåga till struktur, ordning och reda. Du arbetar självständigt och tar egna initiativ samtidigt som du är redo att rycka in där det behövs. Du är en bra kommunikatör med pedagogisk förmåga i såväl tal som skrift.
För att trivas med arbetsuppgifterna behöver du vara prestigelös, serviceinriktad och noggrann. Eftersom arbetet kräver mycket kontakter och dialog med kollegor och andra delar av verksamheten vill vi att du är lyhörd, lojal och har lätt för att samarbeta med din omgivning.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Övrig informationReferensnummer: PER 2022-260.
Placeringsort: Stockholm.
Tjänsteresor inom landet kan förekomma.
Innan en anställning kan komma i fråga kommer du att drogtestas och vi genomför även en bakgrundkontroll. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket.
Provanställning 6 månader tillämpas.
För oss är det självklart med en arbetsplats som är inkluderande och vi eftersträvar jämställdhet och mångfald.
För mer information och ansökan
Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Teresa Anemyr, tel. 08-456 54 09. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Gerhard Otterstadh, tel. 08-456 50 86 och för Saco-S, Lena Edehag, tel. 08-456 58 68.
Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 29:e mars 2022. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTullverket
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tullverket (org.nr 202100-0969),
https://www.tullverket.se/sv/privat Jobbnummer 6418053
Observera att sista ansökningsdag har passerat.