Tullspeditör med erfarenhet till Logent, Hån/Örje

Logent AB / Administratörsjobb / Eda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB i Eda, Årjäng, Arvika, Strömstad, Karlstad eller i hela Sverige

Om tjänsten
Är du kunnig och erfaren inom norsk och svensk tullspedition och skulle tycka att det vore roligt att få vara en del i ett utvecklingsinriktat bolag som satsar på tillväxt och som vågar tänka nytt? Nu söker Logent en strukturerad och erfaren Tullspeditör till sin tullverksamhet i Hån/ Örje.

Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logents tullverksamhet finns idag i Göteborg, Halden och från mars 2019 har vi även en ny tullverksamhet i Hån, ytterligare nyetableringar pågår som räknas bli klara i slutet av 2019. Logents tullverksamhet är ett oberoende tullombud med specialisering inom alla operativa tullprocedurer och konsultering för djupare utredningar. Tillsammans med övriga affärsområden inom Logent erbjuder vi helhetslösningar för våra kunder och ser kontinuerlig utveckling som en förutsättning för en bra och långsiktig kundrelation.

Som Tullspeditör kommer du att ingå i ett team som arbetar med att administrera tullprocesser gällande import och export till/från EU. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ombesörja tulldeklarationer, transiteringar och godsregistreringar. Utöver detta ska du stötta kontorschef i arbetet att utveckla verksamheten genom effektiviseringar samt att säkerställa att svensk och norsk tullagstiftning följs genom egenkontroll mm. Logent använder tullsystemet Emma.

Arbetsuppgifter:
• Att förse Logents kunder med tulldeklarationer
• Kontakt med Tullverket
• Viss kundkontakt
• Kontakt med chaufförer
• Arbete med tillstånd, compliance etc.


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från branschen samt kunskap om norsk och svensk tullagstiftning. Du har en positiv inställning och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter där du får använda dig av din servicekänsla och möta kunder och lösa deras problem på ett effektivt, noggrant och trevligt sätt. I ditt arbete är du självgående samtidigt som du är en lagspelare och bra på att samarbeta med andra. Du har en vilja att skapa goda resultat och bidrar gärna till förbättringar av rutiner och processer. Vidare har du goda kunskaper i engelska, datavana samt erfarenhet av arbete i något tullsystem.

Intresserad av tjänsten?
Ta den unika chansen och sök ditt nästa jobb hos oss på Logent, vi erbjuder dig duktiga medarbetare och möjlighet att lära dig mer om logistik! Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev senast den 31 mars. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta kontorschef Andreas Carlsson, tel. 070-781 63 19 eller mail andreas.carlsson@logent.se. Alternativt rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth, tel. 070-722 77 59 eller mail marie-louise.baath@logent.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-03-26

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 2813
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie-Louise Bååth marie-louise.baath@logent.se 070 722 77 59

Företag
Logent AB

Adress
Logent AB
HAMMARBY KAJ 14
12030 Stockholm

Kontorsadress
HAMMARBY KAJ 14

Jobbnummer
4691121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB: