Tulladministratör till kund i Göteborg!

Aditro Logistics Staffing AB / Logistikjobb / Göteborg
2022-07-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tulladministratör till kund i Göteborg!" (publicerad 2022-12-02) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-07-01

Om företaget
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en tulladministratör till vår kund på Hisingen! Hos vår kund kommer du att erbjudas ett arbete på ett nytänkande bolag med stor möjlighet att påverka och utvecklas samtidigt som du är med och bidrar till företagets fortsatta expansion.

Du kommer vara placerad ute hos vår kund som är ett medelstort transport- och speditionsföretag som haft stor tillväxt senaste åren. Kontoret ligger på Hisingen och arbetstiden är kontorstider måndag-fredag. Kunden lägger stor vikt vid att du ska få en bra och stabil start och du kommer följa ett väluppbyggt introduktionsprogram och får en mentor som är med dig genom upplärningen för att kunna bolla frågor och idéer. Uppdraget är långsiktigt och det finns väldigt goda möjligheter till en tillsvidareanställning hos kunden.

I tjänsten som tulladministratör kommer du bland annat arbeta med att:
• handlägga import och exportdeklarationer inom utsatt tid
• handlägga transiteringar inom utsatt tid
• genomföra dokumentkontroll för spedition innan transport
• ha kontakt med Livsmedels- och Jordbruksverket och andra myndigheter
• vara support till våra säljare, kunder och speditörer gällande tullfrågor
• hantera tullager
• snabbt agera på samt åtgärda eventuella avvikelser
• utföra viss fakturering
• arbeta i TRACES

Profil
För att du ska trivas och lyckas i rollen som tulladministratör har du troligtvis tidigare erfarenhet inom tull. Du strävar alltid efter att vara en god kollega och är tillmötesgående, hjälpsam och positiv. Utöver detta ser vi gärna att du är van vid högt tempo och har lätt för att lära dig nya saker.

Vidare önskar vi att du:
• har tidigare erfarenhet inom tull och/eller spedition
• är lösningsorienterad och har ett öga för detaljer
• har en god förmåga att snabbt sätta dig in i gällande processer
• är positiv och kommunikativ och har lätt att skapa nya kontakter
• på ett enkelt och naturligt sätt kan samtala med kollegor, kunder och sälj
• har väldigt lätt för samarbete då arbetet är teambaserat och du kommer samarbeta med kollegor både på kontoret i Göteborg och på andra kontor
• kan arbeta självständigt med frihet under ansvar
• har god kunskap om leveransvillkor (Incoterms)
• har grundläggande matematiska kunskaper
• inte har några problem att hantera stressiga situationer och har lätt för att prioritera
• ser snabba förändringar som en rolig utmaning
• vill arbeta på en arbetsplats där det är högt i tak och mycket humor
• behärskar svenska och engelska flytande i både tal och i skrift
• är van IT-användare och har bred erfarenhet av att arbeta i affärssystem och i Office

Det är även meriterande om du har:
• kunskap inom tullsystemet EMMA och/eller annat tullsystem
• kunskap inom RORO-trafik

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så sök redan idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på: elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot att höra från dig - välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aditro Logistics Staffing AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2185".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aditro Logistics Staffing AB (org.nr 556920-3689), http://aditrologistics.se/

Arbetsplats
Aditro Logistics Staffing AB

Kontakt
Elise Hansen
elise.hansen@aditrologistics.com

Jobbnummer
6792467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro Logistics Staffing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro Logistics Staffing AB: