Tulladministratör till företag i Karlstad
Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Karlstad,
Kristinehamn,
Säffle,
Nacka,
Sunne eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-02-15Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företagetFöretaget är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- energiindustrin. Företaget ingår i den finska koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen. Företaget har en stor kundbas i Skandinavien där tre av fyra svenska pappersbruk är levererade av just detta företag.
Dina arbetsuppgifterDu kommer i denna roll administrera import av gods och importdeklarationer i tullsystem. Därtill kommer du även kontrollera att deklarationerna görs korrekt och att det finns tillstånd hos tullverket samt att rätt avtal används för olika länder. Vidare säkerställer du att dokumenten ser korrekta ut och att dessa har rätt varukoder. En viktig del av arbetet är att ge råd och information via importmejlen till andra avdelningar, samt att klargöra klassificeringssystem och andra tullrelaterade frågor. Löpande arbetsuppgifter som ingår är även leveransbevakning, löpande uppföljningsarbete, fakturahantering och på sikt även transportbokningar.
• Supportera andra avdelningar
• Dokumenthantering och administration
• Uppföljningsarbete
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutade gymnasiestudier
• Några års erfarenhet utav administrativt arbete är ett krav
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet av tulladministrering är meriterande
För att trivas i denna roll tror vi att du är självgående och tar ansvar för ditt arbete. Det krävs att du har en analytisk förmåga, är intresserad av dokumenthantering, samt värdesätter noggrannhet som möjliggör identifiering och lösning av arbetsrelaterade problem. För att vara framgångsrik i denna roll har du en lösningsorienterad inställning, hög förmåga att ta egna initiativ och att söka efter relevant information för att därefter kunna omsätta den i praktiken. Slutligen tycker du om att arbeta med organisering. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Selina Fredin
selina.fredin@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7449821
Observera att sista ansökningsdag har passerat.