Tulladministratör

Aditro Logistics Staffing AB / Logistikjobb / Göteborg
2022-08-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tulladministratör " (publicerad 2022-08-19) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-08-12

Om företaget
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vår kund på Hisingen en tulladministratör! Hos kunden kommer du att erbjudas en tjänst på ett nytänkande bolag där du har stora utvecklingsmöjligheter att både påverka och utvecklas själv. Vidare kommer du även bidra till företagets fortsatta expansion.
Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som haft stor tillväxt de senaste åren och din placering kommer att vara hos kund. Någonting kunden värdesätter högt är att du ska få en stabil och bra start där du kommer att få följa ett välutbyggt introduktionsprogram och du kommer även tilldelas en mentor. Mentorn ska finnas med dig från start och finnas där för frågor och funderingar. Arbetstiderna är kontorstider måndag-fredag och kontoret ligger på Hisingen. Uppdraget är långsiktigt och möjligheterna till en tillsvidareanställning hos kund är stora.

I tjänsten som tulladministratör kommer du bland annat arbeta med att:
• Handlägga import och exportdeklarationer inom utsatt tid
• Genomföra dokumentkontroll för spedition innan transport
• Handlägga transiteringar inom utsatt tid
• Vara support för speditörer, kunder och säljare gällande tullfrågor
• Utföra viss fakturering
• Hantera tullager
• Ha kontakt med Jordbruks- och Livsmedelsverket och andra myndigheter
• Arbeta i TRACES
• Snabbt åtgärda samt snabbt agera på eventuella avvikelser

Profil
För att du ska lyckas i denna tjänst ser vi att du troligtvis har erfarenhet inom tull. Du är van vid arbete under högt tempo och gärna lär dig nya saker. Vidare ser vi också att du är tillmötesgående, positiv, hjälpsam och har en strävan att vara en god lagspelare.

Vidare önskar vi att du:
• Har tidigare erfarenhet inom tull och/eller spedition
• På ett naturligt sätt kan kommunicera med säljare, kollegor och kunder
• Har enkelt för dig att sätta dig in i gällande processer
• Han en god förmåga att arbeta självständigt med frihet under ansvar samtidigt som du har lätt att arbeta i team då arbetet är teambaserat och du kommer ha ett samarbete med kontoret i Göteborg och även andra kontor
• Har ett öga för detaljer och är lösningsorienterad
• Har grundläggande matematiska kunskaper
• Har enkelt för dig att knyta nya kontakter och är positiv och kommunikativ
• Är positiv till snabba förändringar och ser dessa som en spännande utmaning
• Värdesätter en arbetsplats med mycket humor där det är högt i tak
• Har goda kunskaper om leveransvillkor (Incoterms)
• Är van att arbeta med IT och har goda erfarenheter av att arbeta i både Office och i affärssystem
• Flytande behärskar svenska och engelska i både skrift och tal

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aditro Logistics Staffing AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2250".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aditro Logistics Staffing AB (org.nr 556920-3689), http://aditrologistics.se/

Arbetsplats
Aditro Logistics Staffing AB

Kontakt
Elise Hansen
elise.hansen@aditrologistics.com

Jobbnummer
6878453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro Logistics Staffing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro Logistics Staffing AB: