Tull- och logistiksupport till globalt företag

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet inom logistik, tullhantering samt administration? Är du redo för att utvecklas i roll på ett globalt och världsledande företag? Då ska du se hit! Just nu söker vi efter en Logistic/Customs Support och Admin till vår kund i Göteborg.

Publiceringsdatum
2018-11-16

Om tjänsten
I rollen som Logistic/Customs Support och Admin kommer du att fokusera på att stötta och samarbeta med ett specialistteam inom försäljning, supply chain och logistikrelaterade processer. Initialt fokuserar rollen på att stötta tullspecialist och sedan på att ta till sig ytterligare uppgifter från logistikspecialisten. Det finns en möjlighet att utveckla rollen till mer projektbaserad om vi ser en potential hos rätt person.

I din roll som Logistic/Customs Support och Admin kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Leveransdokumentation
• Administration av långsiktiga leverantörsavtal
• Tulltaxa
• Uppföljning av transporterade varor
• Exportbevis/leveransbevis
• Dokumentering av farligt gods och specifik transport
• Miljööverensstämmelse
• Administration av tullbeskattning (moms, export, importskatt)
• Försäkring, gods och transport
• Internationell kontakt med bland annat ambassad

Om dig
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom logistik och/eller tullrelaterat arbete. Företrädesvis har du en examen inom logistik eller likvärdig utbildning. Du har viss erfarenhet av relativt komplexa förbättringsarbeten. Vidare är du kunnig inom Svenska och Engelska, både i tal och skrift. Har du kunskap inom något annat språk i Mellanöstern/Europa är detta meriterande. Kunskap kring företagets produkter är meriterande.

Vidare ser vi att du som person samarbetar bra i team. Du driver ditt eget arbete och har analytiska förmågor. Vidare är du mål och lösningsorienterad och har ett högt fokus både på kvalitet samt är service minded.

Viktigt för tjänsten är:
• Arbetslivserfarenhet inom logistik och/eller tullrelaterat arbete
• Svenska och Engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Logistic/Customs Support och Admin är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget sträcker sig till februari 2020. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Hassti Shahidi via 0736-847125 eller hassti.shahidi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Logistic/Customs Support och Admin, Logistik, Import, Export, Tull, Administration, Administratör, Supply Chain, Spedition, Tullhantering, Tulladministratör, Adecco, Göteborg

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-15
Ange följande referens när du ansöker: ref-28206
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hassti Shahidi Sarvghad

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4463159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: