Trygg ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till välkänd apotekskedja!

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-08-29


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du ekonomiassistent med goda kunskaper inom leverantörsreskontra, då har vi något för dig! Vår kund söker sin nästa stjärna som ska börja i deras team i Stockholm. Sök redan idag, vi jobbar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen som ekonomiassistent kommer du att bli en del av ett ekonomiteam på 12 personer som just nu arbetar med att bygga upp bolagets nya redovisningsfunktion. Du kommer att arbeta nära tre kollegor inom leverantörsreskontra, där ni tillsammans hanterar hela processen från ax till limpa. Ert fokus ligger på att bygga upp en effektiv leverantörsreskontra, förbättra bokslutsarbetet och förenkla hanteringen av leverantörsfakturor för organisationen. Du rapporterar till Head of Accounting and Financial Control och har nära samarbete med teamleaden under uppdragets gång.

Kontoret ligger i Stadshagen och de tillämpar hybridarbete. Tjänsten är initialt på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering om alla parter är nöjda.

Du erbjuds:
• En chans att vara med och bygga upp en effektiv och digitaliserad redovisningsfunktion.
• Möjlighet att arbeta i ett ekonomiteam som sätter människan först.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2024-08-29

Dina arbetsuppgifter
• Hantering av leverantörsfakturor
• Betalningar och avstämningar
• Hantera kommunikation med leverantörer gällande fakturafrågor, betalningar, och andra relaterade ärenden
• Rapportering och bokslut
• Administration kopplat till ansvarsområdet

VI SÖKER DIG SOM
• Har tidigare erfarenhet från rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra, gärna 3 + år
• Mycket goda kunskaper i redovisningsflödet där du deltagit i bokslut
• Har eftergymnasial examen inom ekonomi eller motsvarande från universitet eller YH
• Är flytande i engelska och svenska, både i skrift och tal, eftersom dessa språk används i ditt dagliga arbete

Det är meriterande om du har
• Arbetat i Microsoft Navision Business Central
• Erfarenhet från arbete i retail-organisation

Som person ser vi att du är analytisk, har ett stort eget driv och du är inte rädd för att lyfta fram egna tankar och idéer. Att ligga steget före i kombination med att vara en lagspelare tror vi är nyckeln till framgång i denna roll. Vi är också övertygade om att flexibilitet, att vara anpassningsbar och ansvarstagande är nyckelegenskaper för att trivas i den förändringsresa kunden befinner sig i.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om bolaget kommer längre fram i processen.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15106697".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8868142


Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: