Trollhättan Energi söker en inköp-/upphandlingsansvarig

Trollhättan Energi AB / Inköpar- och marknadsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättan Energi AB i Trollhättan

Vi satsar vidare och behöver bli ännu vassare på vårt inköps- och upphandlingsarbete.

Därför förstärker vi organisationen med en dedikerad inköps-/upphandlingsansvarig.

Ditt uppdrag
Din roll är att bedriva upphandlingar för hela bolaget och stötta chefer och medarbetare i inköps-/upphandlingsprocessen. Du har huvudansvaret för bolagets rutiner och processer för inköp och upphandling. I uppdraget ligger att driva, utveckla, digitalisera och effektivisera processerna inom området.

I din roll arbetar du tillsammans med olika funktioner inom bolagets verksamhetsområden men också självständigt. Du har ett nära samarbete med upphandlingsavdelningen på Trollhättans Stad. Du driver ditt uppdrag strategiskt så att det gör skillnad i bolaget, men är samtidigt bekväm med operativt arbete. I ditt uppdrag ingår att samordna arbetet samt att styra och stötta chefer och medarbetare så att vi tillsammans kan nå våra mål.

I uppdraget ligger också att driva, samordna och avropa bolagets försäkringar.

Du kommer bli en del av ett härligt gäng på Verksamhetsstöd. Vi är 26 medarbetare på enheten som omfattar IT och säkerhet, HR/Kvalitet/Fastighet och Ekonomi. Du kommer att vara anställd inom avdelningen Ekonomi som idag är 6 anställda och du rapporterar till ekonomichefen.

Vi söker dig som har
- Relevant examen från högskola/universitet inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Flera års erfarenhet av arbete inom inköp och/eller upphandlingsområdet.
- God kunskap inom köplagen, avtalslagen och kunskap om relevanta standardavtal.
- Du har erfarenhet om offentliga upphandlingar och tillämpningar av LOU/LUF.
- Goda kunskaper i Officepaketet (inte minst i Excel).
- Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska.
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att digitalisera/automatisera inköps och upphandlingsprocessen.
- Erfarenhet av olika inköpssystem.
- Erfarenhet av att leda förändringsarbete med många involverade.
- Erfarenhet och/eller utbildning inom projektledning.

Dina personliga egenskaper
- Du är lösningsfokuserad och initiativrik men samtidigt lyhörd och flexibel i samarbetet med andra.
- Du har ledaregenskaper, ett starkt driv, är trygg i dig själv och kan arbeta både självständigt och i team.
- Du är affärsmässig och en god förhandlare samt har en god förmåga att strukturera, planera och prioritera.
- Du har en god social och kommunikativ förmåga; är bra på att skapa och upprätthålla goda relationer både med dina kollegor, kunder, entreprenörer och myndigheter.

Vi erbjuder bland annat
- En arbetsplats och ett företag som är omtyckt av både medarbetare och kunder enligt regelbundna medarbetar- och kundundersökningar.
- Ett viktigt arbete där du tillsammans med oss bidrar till att utveckla Trollhättan till morgondagens hållbara samhälle.
- Utrymme till eget ansvar och möjlighet att påverka din vardag.
- Möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling.
- Möjlighet till flexibel arbetstid och visst distansarbete.
- En arbetsplats som ligger 5-10 minuters promenadväg från resecentrum i Trollhättan.

https://www.trollhattanenergi.se/jobba-hos-oss/formaner/

Ansökningsförfarande
För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Skicka ansökan.

Önskar du ytterligare information om tjänsten kontakta: Andreas Engwall, Avdelningschef Ekonomi, telefon: tel:0722029743.

Har du frågor angående ansökningsprocessen kontakta: Lil Larsdotter Krus, HR-generalist, telefon tel:0520497588.

Vi använder oss av löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-01-09. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Arbetsplatsen Trollhättan Energi

Den goda kraften för generationer är Trollhättan Energis vision och ledstjärna.

Idag är vi närmare 200 anställda och har en omsättning på omkring 650 miljoner kronor. Vi ansvarar för elnät, fjärrvärmenät, avfall och återvinning, vatten- och avloppsnät samt stadsnät. Dessutom producerar och säljer vi förnybar el, biogas samt fjärrvärme; producerar dricksvatten och renar avloppsvatten. Vi säljer också solcellspaket och är drivande i Trollhättans uppbyggnad av en laddinfrastruktur för elbilar.

Vi vill att vårt arbete gör skillnad för Trollhätteborna och världen runt omkring oss. För att nå bästa resultat samarbetar vi gärna med andra. Omtanken om kunderna och varandra är genuin. Vi känner ansvar för att göra vardagslivet enklare och roligare - och skapa nya möjligheter för människor och företag i Trollhättan.

Vi tror på att människor i alla dess underbara former bidrar till en skönare arbetsplats, att vi utvecklas och kan göra bättre saker för fler Trollhättebor. Därför strävar vi efter en arbetsplats med stor mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/31".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trollhättan Energi AB (org.nr 556194-6921)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Verksamhetsstöd, Ekonomi

Jobbnummer
7249409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättan Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättan Energi AB: