Trollhättan Energi söker en HR-generalist
Trollhättan Energi AB / Administratörsjobb / Trollhättan
2017-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Trollhättan Energi söker en HR-generalist" (publicerad 2024-03-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trollhättan Energi AB i Trollhättan Trollhättan Energi AB är ett företag med 100-åriga anor. Idag är vi omkring 170 anställda och har en omsättning på omkring 550 miljoner kronor. Vi ansvarar för elnät, fjärrvärmenät, renhållning, vatten- och avloppsnät samt stadsnät. Dessutom producerar och säljer vi el, biogas samt fjärrvärme; producerar dricksvatten och renar avloppsvatten.
Ett hållbart och enkelt vardagsliv är vår vision och ledstjärna. Trollhättans ambition är att växa och bli 70 000 trollhättebor år 2030 vilket omfattar oss på Trollhättan Energi i allra högsta grad. Utvecklingstakten är nu hög, både i Trollhättan och i våra verksamheter.
Vi vill att vårt arbete gör skillnad för trollhätteborna och världen runt omkring oss. För att nå bästa resultat samarbetar vi gärna med andra. Omtanken om kunderna och varandra är genuin. Vi känner ansvar för att göra vardagslivet enklare och roligare - och skapa nya möjligheter för människor och företag i Trollhättan.
Om jobbet
Är du en flexibel person som brinner för HR-frågor och tycker om att samarbeta med många olika människor? Ser du möjligheter där andra ser problem och tvekar inte att hugga i där det behövs? Har du dessutom en lätt släng av världsförbättrare inom dig kan du vara vår nya kollega!
Under flera år har Trollhättan Energi varit inne i ett expansivt skede och nu behöver vi förstärka och bredda kompetensen inom HR-området.
Hos oss innebär uppdraget att styra och ge stöd och service inom alla HR-relaterade frågor. Idag finns två medarbetare inom HR och vi kan erbjuda dig ett stimulerande jobb i ett företag med korta beslutsvägar.
Som HR-generalist arbetar du tillsammans med dina närmsta kollegor men också självständigt. Du driver HR-frågor strategiskt så att det gör skillnad i företaget men har samtidigt lätt för att växla över till operativt arbete. Du har en konsultativ roll där du stöttar företagsledning, chefer och medarbetare och bidrar till att våra affärsområden utvecklas och når uppsatta mål.
I arbetet ingår alla HR-relaterade områden men fokus är på uppdrag inom chefs- och medarbetarutveckling, arbetsmiljö, rehabiliteringsfrågor och arbetsrätt.
HR-funktionen ingår i företagets Administrativa avdelning där övriga ansvarsområden är ekonomi, IT, kvalitet, upphandling och fastighet. Tempot är högt och det händer mycket hela tiden. Vår kultur präglas av affärsmässighet, delaktighet och framsynthet.
Publiceringsdatum2017-04-06KvalifikationerDu ska ha relevant akademisk utbildning, gärna med inriktning mot personalvetenskap/beteendevetare, eller ha motsvarande erfarenhet. Du har tidigare hanterat bredden inom HR och trivs bra i rollen som generalist.
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom det arbetsrättsliga regelverket, chefs- och medarbetarutveckling samt arbetsmiljö med fokus på organisatorisk och social arbetsmiljö.
Goda IT-kunskaper i Office-paketet är viktigt och gärna erfarenhet av Hogia Personal/Hogia Lön Plus. Du behärskar svenska mycket väl i tal och skrift.
Dina personliga egenskaperFör att bli framgångsrik i denna roll krävs att du är en prestigelös men samtidigt drivande person som har nära till skratt, är kommunikativ och har initiativförmåga. Du har lätt för att samarbeta med andra och ett konsultativt och affärsmässigt förhållningssätt. Du är strukturerad och har förmåga att skapa förtroende.
Du är intresserad av omvärldsbevakning och gillar att ta till dig av nyheter och utveckling, inte minst den digitala utvecklingen ur ett HR-perspektiv.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi eftersträvar en mångkulturell arbetsplats då vi ser det som en möjlighet för verksamheten att utvecklas och bli ännu bättre, inte minst ur ett kundperspektiv. Våra kunder kommer från och lever i olika etniska tillhörigheter, därför vill vi spegla denna mångfald även på Trollhättan Energi.
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Trollhättan Energi med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten använder du ett elektroniskt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet.
Har du frågor angående ansökningsförfarandet kontakta ProTalent: Michaela Digneus, 073-535 95 91. Önskar du ytterligare information om tjänsten ring gärna Gunilla Samuelsson, Administrativ chef, tfn 0520-49 75 81 eller Lil Krus, HR-generalist, tfn 0520-49 75 88.
Din ansökan vill vi ha senast den 2017-05-01. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-01
Ange följande referens när du ansöker: 2017/22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGunilla Samuelsson, Administrativ chef 0520-49 75 81
FöretagTrollhättan Energi AB
AdressTrollhättan Energi AB
Åkersjövägen 12
46135 Trollhättan
KontorsadressÅkersjövägen 12
Jobbnummer 3424193
Observera att sista ansökningsdag har passerat.