Trollhättan Energi söker en ekonomiassistent
Trollhättan Energi AB / Ekonomiassistentjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trollhättan Energi AB i Trollhättan Nu söker vi en engagerad och ansvarstagande ekonomiassistent med huvudansvar för vår leverantörsreskontra.
Ditt uppdrag
Du kommer arbeta mot alla våra verksamheter där dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ansvara för, stödja och utveckla vårt flöde av leverantörsfakturor. Vi tar emot de flesta fakturorna digitalt, vilket skapar möjligheter till automatisering och kvalitetssäkring, som du kontinuerligt utvecklar. För att enkelt kunna driva utveckling är du systemansvarig för vårt fakturahanteringssystem.
Du ansvarar för upplägg av leverantörer, ankomstregistrering, valideringskontroll och betalningar av leverantörsfakturor. Du är ett självklart stöd för verksamheten gällande kontering och stöd i hela leverantörsfakturaprocessen. Vi har som mål att ta emot alla fakturor digitalt, där du har instruerande kontakt med våra leverantörer. Vidare kommer du kontinuerligt följa upp våra externa kostnader med chefer eller projektledare, utveckla konteringsprecisionen samt dela med dig av din erfarenhet i många andra ekonomiska uppdrag.
Du deltar i del- och helårsbokslut med uppbokningar, avstämningar och hantering av leverantörsreskontran och rapporterar till SCB.
Vi är totalt sex medarbetare på ekonomiavdelningen där vi arbetar tillsammans, stöttar och utvecklar varandra. Inom avdelningen finns två ekonomiassistenter, där ni stödjer varandra löpande. I din roll är du ett självklart stöd till ekonomer/controllers i löpande arbetsuppgifter som du kan utvecklas med. Avdelningen är en av grundstenarna i enheten Verksamhetsstöd.
Vi söker dig som har/kan
- En högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi och med viss erfarenhet på området eller annan relevant utbildning och då med flera års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper i Office och mycket goda kunskaper i Excel.
- Uttrycker dig väl i svenska, i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet.
- B-körkort.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet inom administration av leverantörsreskontra och vana att arbeta med e-fakturor.
- Vana att arbeta med och i processer för att uppnå en hög intern kontroll.
Dina personliga egenskaper
- Skapa delaktighet och upprätthålla goda relationer är en del av ditt DNA, det vill säga du har stor social kompetens, är kommunikativ och serviceinriktad.
- Har förmåga att förklara och vägleda kollegor på ett pedagogiskt vis.
- Du är analytisk och drivs av att se helhetsperspektiv samtidigt som du ska kunna djupdyka i våra operativa processer.
- Du arbetar strukturerat, självständigt och tar ansvar.
- Du är flexibel och har lätt för att ställa om när förutsättningarna förändras.
- Du är en drivande inspiratör med hög energi och initiativförmåga som arbetar mål- och utvecklingsinriktat samt ser dagens och framtidens teknik som spännande.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökande till den här tjänsten.
Vi erbjuder bland annat
- Möjlighet till visst distansarbete.
- En arbetsplats och ett företag som är omtyckt av både medarbetare och kunder enligt regelbundna medarbetar- och kundundersökningar.
- Ett viktigt jobb i en organisation som gör skillnad för väldigt många människor inte minst genom vårt stora samhälls- och miljöengagemang.
- Ett medelstort företag som växer så det knakar, och där spannet mellan beslut och handling är kort.
- En arbetsplats som ligger 5-10 minuters promenadväg från resecentrum.
https://www.trollhattanenergi.se/jobba-hos-oss/formaner/Ansökningsförfarande
För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Skicka ansökan.
Önskar du ytterligare information om tjänsten kontakta gärna: Andreas Engwall, Avdelningschef Ekonomi, telefon: tel:0520497622 eller e-post mailto:
andreas.engwall@trollhattanenergi.se.
Har du frågor angående ansökningsprocessen kontakta: Lil Larsdotter Krus, telefon tel:0520497588.
Vi använder oss av löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-10-10. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplatsen Trollhättan Energi
Den goda kraften för generationer är Trollhättan Energis vision och ledstjärna.
Idag är vi närmare 200 anställda och har en omsättning på omkring 650 miljoner kronor. Vi ansvarar för elnät, fjärrvärmenät, avfall och återvinning, vatten- och avloppsnät samt stadsnät. Dessutom producerar och säljer vi förnybar el, biogas samt fjärrvärme; producerar dricksvatten och renar avloppsvatten. Vi säljer också solcellspaket och är drivande i Trollhättans uppbyggnad av en laddinfrastruktur för elbilar.
Vi vill att vårt arbete gör skillnad för Trollhätteborna och världen runt omkring oss. För att nå bästa resultat samarbetar vi gärna med andra. Omtanken om kunderna och varandra är genuin. Vi känner ansvar för att göra vardagslivet enklare och roligare - och skapa nya möjligheter för människor och företag i Trollhättan.
Vi tror på att människor i alla dess underbara former bidrar till en skönare arbetsplats, att vi utvecklas och kan göra bättre saker för fler Trollhättebor. Därför strävar vi efter en arbetsplats med stor mångfald.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-09-13ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrollhättan Energi AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trollhättan Energi AB (org.nr 556194-6921)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Verksamhetsstöd, Ekonomi
Kontakt Andreas Engwall
0520-497622 Jobbnummer 6974732
Observera att sista ansökningsdag har passerat.