Trio söker Supporttekniker
Elan IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elan IT i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Trio Enterprise har mer än 20 års erfarenhet av att utveckla och leverera teknikoberoende programvara och system för företagstelefoni.
Med hjälp av Trio kan företag och organisationer ge sina kunder ett professionellt bemötande oavsett om kontakten sker via en företagsväxel eller en kundtjänst.
Företaget arbetar med integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering, samt lösningar för kundtjänstsystem som levereras på en och samma plattform. För mer information, besök
www.trio.seInom Trio finns i Stockholm Trio Support & Services som levererar teknisk support till våra svenska och internationella kunder och partners. Nu förstärker vi teamet med en duktig Supporttekniker.
Trios produkter driftas i Microsoft-miljö och integreras med samtliga marknadsledande telefoniplattformar tex. Cisco, Avaya och Aastra.
Publiceringsdatum2011-01-14ArbetsuppgifterSom Supporttekniker på Trio arbetar du i huvudsak med 2:a - 3:e linjens teknisk support av Trios produkter via telefon, fjärranslutning samt vid behov på plats hos kund.
Rollen innebär att du äger huvudansvaret för dina supportuppdrag genom att:
• Självständigt utföra 2:a - 3:e linjens åtgärder och ge svar på handhavandefrågor.
• Analys av telefoni/nätverksloggar (tex. SIP med hjälp av Wireshark)
• Agerar koordinator mellan de inblandade från Trios olika avdelningar, Trios partner och kund.
• Prioriterar supportärenden med hänsyn till allvarlighetsgrad och SLA-åtaganden.
• Säkerställer att problemet löses på ett så tidseffektivt och smidigt sätt som möjligt.
Arbetet kan även innebära mindre konsultuppdrag gällande installationer av Trio produkt hos kund.
Vi söker dig som har:
• god kunskap inom Microsoft-miljöer - MS Server, Active Directory, MS Exchange, OCS/Lync etc
• god kunskap inom nätverk
• svenska och engelska i tal och skift
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av:
• IP-telefoni/PBX
• Call & Contact Center-system
• Trios produkter
Som person bör du ha god servicekänsla samt en pedagogisk förmåga för att kunna kommunicera med både användare, beslutsfattare, tekniker och säljare samt kan förmedla din kunskap på ett professionellt sätt. Det är bra om man har en bred teknisk kunskap men viktigast är engagemang samt en vilja och nyfikenhet att få lära sig mer.
Är du rätt person kan vi erbjuda dig ett utvecklande och roligt arbete i en internationell koncern där Trios produkter står i centrum. Du blir en del av ett kompetent team som präglas av prestigelöshet och högt i tak.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar Trio med Elan. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, rekryteringskonsult på Elan, 08-508 954 53,
anki.snis@elanit.se .
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.elanit.se samt koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast den 28 januari.
Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Med tempo och precision erbjuder vi hög kvalitet, flexibilitet och kostnadseffektivitet till våra kunders kompetensförsörjning.
Elan har 57 kontor i 17 länder med över 10 000 konsulter. Vi genomför 3 000 rekryteringar världen över varje år. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Linköping och Skövde med totalt 800 medarbetare.
Läs mer på
www.elanit.seArbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnn-Catrine Snis
FöretagElan IT
AdressElan IT
Jobbnummer 822286
Observera att sista ansökningsdag har passerat.