Trio rekryterar Supportspecialist
Experis Sverige / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Enghouse Interactive - Trio har mer än 20 års erfarenhet av att utveckla och leverera plattformsoberoende programvara och system för företagstelefoni. Med hjälp av produkten Trio Enterprise kan företag och organisationer ge sina kunder ett professionellt bemötande oavsett om kontakten sker via en företagsväxel eller en kundtjänst. Företaget arbetar med integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering, samt lösningar för kundtjänstsystem som levereras på en och samma Plattform. Enghouse Interactive - Trio ägs av EnghouseGlobal Ltd och finns noterat på Toronto börsen. För mer information, besök
www.trio.se eller
www.enghouseinteractive.comTrio Support & Services levererar avancerad teknisk support till Trios svenska och internationella kunder och partners. Verksamheten växer och nu förstärker vi teamet med en Supportspecialist.
Trios produkter inom telefoni- och call-centerlösningar driftas i Microsoft-miljö och integreras med samtliga marknadsledande telefoniplattformar t.ex. Cisco, Avaya och Aastra.
Publiceringsdatum2011-11-23ArbetsuppgifterSom Supportspecialist på Trio arbetar du självständigt med att utföra 2:a - 3:e linjens teknisk support av Trios produkter via telefon, fjärranslutning samt vid behov på plats hos kund.
Rollen innebär att du äger huvudansvaret för dina supportuppdrag genom att:
• ta emot och prioritera inkommande ärenden med hänsyn till allvarlighetsgrad,
• genomföra felsökning, analys och problemlösning via fjärranslutning mot kundens miljö,
• analysera applikationsloggar,
• säkerställa att problemet löses på ett så tidseffektivt och smidigt sätt som möjligt.
Arbetet kan även innebära mindre konsultuppdrag gällande installationer av Trio produkt hos kund.
Du blir en del av teamet " Support & Services" som består av 7 kompetenta killar och tjejer som samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.
BakgrundFör att vara framgångsrik i rollen bör du ha ett brett tekniskt kunnande och kompetens inom data/telekom. Vi ser gärna att du arbetat på en IT-avdelning och kanske har kunskap kring applikationer som motsvarar Trios eller att du har tidigare arbetslivserfarenhet från kundtjänst med motsvarande Call & Contact Center-system.
Vi tror att du är högskoleingenjör alt. har en passande KY-utbildning eller motsvarande.
Vi vill att du har:
• goda kunskaper inom MS Windows Server och klienter,
• goda kunskaper om lokala nätverk och TCP/IP-baserad kommunikation samt Microsoft Active Directory,
• god kunskap i svenska och engelska i tal och skift.
Vi ser det som meriterande om du ha kunskaper inom:
• telefoni och växlar, både traditionell teknik och IP-baserad, exempelvis Microsoft Lync, Cisco Call Manager m.fl.,
• telefoniprotokoll som QSIG och SIP,
• MS Exchange, Notes och Groupwise,
• databaser och SQL.
Som person bör du ha god servicekänsla samt en pedagogisk förmåga för att kunna kommunicera med både användare, beslutsfattare, tekniker och säljare samt kan förmedla din kunskap på ett professionellt sätt. Allra viktigast är ditt engagemang, din vilja och din nyfikenhet!
Är du rätt person kan vi erbjuda dig ett utvecklande och roligt arbete i en internationell koncern där Trios produkter står i centrum.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar Trio med Experis IT. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, rekryteringskonsult på Experis IT, 08-508 954 53,
anki.snis@se.experis.com .
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.expersi.se och koppla mot tjänsten.
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Catrine Snis, 08-50895453
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1088002
Observera att sista ansökningsdag har passerat.