Treasurymedarbetare till stort internationellt företag

Konsultverksamheten Bank & finans / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsultverksamheten Bank & finans i Stockholm, Solna, Nacka, Göteborg, Ängelholm eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker för kunds räkning en medarbetare till deras Treasuryavdelning. Detta är ett uppdrag inom ramen för SJR:s konsultverksamhet med en varaktighet på ca åtta månader för att ersätta en föräldraledighet.
Vår kund sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm.

Publiceringsdatum
2011-11-03

Dina arbetsuppgifter
Företagets Treasuryavdelning består av Frontoffice, Backoffice och finansiering och på det aktuella uppdraget kommer Du att vara en av två medarbetare inom Backoffice.
Tillsammans med en kollega ansvarar du för all affärsadministration av valuta, koncernens cash management och kortsiktiga likviditetsplanering.
Då Treasury även fungerar som koncernens internbank, kommer Du också agera stöd till dotterbolagen i bankrelaterade frågor, och har dagligen kontakt med såväl dotterbolag som Frontoffice och banker. Du arbetar framförallt i C&I Online, Corporate Netbank, Excel och affärssystemet CRM Finance.
Lämplig bakgrund
Vi söker Dig som är civilekonom eller gymnasieekonom och som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från bank eller ett företags finansavdelning. Mycket goda kunskaper i engelska är ett krav och erfarenhet från CRM Finance är meriterande.
Du är noggrann, utåtriktad och strukturerad. Då du är en av två medarbetare ser vi gärna att du är van att arbeta självständigt, men samtidigt är kommunikativ och prestigelös. Vidare har du en god förmåga att planera och prioritera. Vi erbjuder en bred roll inom Treasury i en spännande miljö.

Så ansöker du
Vill Du söka till denna konsulttjänst, se nedan. Urval och intervjuer sker löpande och vi ber Dig ansöka snarast. Om Du har frågor kring tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jessica Johansson på telefon 08 - 407 55 24. Vi ser fram emot Din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enl ök

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Konsultverksamheten Bank & finans

Adress
Konsultverksamheten Bank & finans
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
1070656

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsultverksamheten Bank & finans

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsultverksamheten Bank & finans: