Treasury front office

Sharper Stockholm AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sharper Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-04-01

Om företaget
Vår kund är ett ledande bolag inom bränsle och drivmedel. De sitter i fina lokaler i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter
I rollen som Treasury front office kommer du dagligen identifiera och hedga valutarisker. Du kommer även att köpa terminer som motsvarar dagens försäljning för att minska riskerna. Största delen av arbetet går ut på att minimera risker för bolaget. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig från mitten av maj till sista augusti. Teamet består av 2 personer och ni rapporterar till treasury manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Hedging av FX och råvaror, främst diesel/valuta swappar.
• Kortsiktig likviditetsplanering samt upplåning/placering.
• Betalningsflöden, överföringar.
• Effektivt placera likviditet i enlighet med Finans inspektionens regelverk.

Profil
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom råvarubranschen. I denna roll är det viktigt att du tidigare arbetat med FX (Foreign exchange) då detta är en vital del i arbetet. Detta är en bred roll inom treasury och du förväntas arbeta med hela processen. För att komma in i rollen snabbt krävs det att du tidigare arbetat i Bloomberg samt är en avancerad användare av Excel.

Vi ser även att du har en kandidatexamen eller master inom ekonomi, du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Det är även meriterande om du tidigare arbetat inom treasury back office. Vidare är du noggrann som person och säkerställer ditt eget arbete. Vi ser även att du är prestigelös och har god samarbetsförmåga. Då det förekommer stora transaktioner i arbetet är det viktigt med sunt förnuft och att snabbt kunna se avvikelser från tidigare dagar.

Om företaget
Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.

Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?

I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sharper Stockholm AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sharper Stockholm AB (org.nr 559086-6074), http://www.sharper.se

Arbetsplats
Sharper

Jobbnummer
5669115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sharper Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sharper Stockholm AB: