Treasury Dealer till Treasury Front Office

SJR in Scandinavia AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

SJR söker nu en konsult för en roll som Treasury Dealer och du kommer täcka upp för en längre föräldraledighet på 15 månader. Upplägget är flexibelt med hemarbete ca 3 dagar per vecka.

Treasury Front Office ansvarar tillsammans för valutasäkring, råvarusäkring, likviditetsstyrning, rapportering samt viss kassafunktion. Teamet består av tre personer; Treasury Manager samt två Treasury Dealers och teamet har ett nära samarbete med Treasury BO och Supply-avdelningen.

Rollbeskrivning för Treasury Front Office;

• Identifiering valutasäkringsbehov
• Daglig säkring valuta
• Ställa råvarupris till säljare
• Säkring råvaror
• Likviditetshantering inkl dagliga valutaswapar
• Speaking partner elhandel
• Identifiera kort finansieringsbehov
• Ingå lån
• Placera överskottslikviditet enligt givna mandat
• Rapportering
• Vissa manuella betalningar och banköverföringar
• Delaktig i diverse projekt, exempelvis kring nya råvarusäkringar

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med akademisk examen inom Ekonomi. Rollen kräver att du har erfarenhet av en liknande roll inom Treasury med god kompetens kring valutainstrument, finansiella instrument samt FX affärer. Du behöver även ha avancerad Excel-kunskap.

Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är ett 15 mån konsultuppdrag, intervjuer och urval sker löpande, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Publiceringsdatum
2021-09-22

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sjr In Scandinavia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där SJR in Scandinavia AB varit leverantör

Jobbnummer
5985505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Scandinavia AB: