Treasury Back Office till stor koncern

SJR AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Sollentuna eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Treasury Back Office till stor koncern
Nu söker vi en Treasury Back Office för ett konsultuppdrag med start i början av februari. Uppdraget sträcker sig 4-8 månader framåt med eventuell förlängning. Tjänsten är på heltid. Vår kund är en familjeägd koncern med en total omsättning på 20 miljarder kronor. Företaget sitter i fina lokaler centralt på söder i Stockholm.

Vad innebär rollen?
I rollen som Back Office medarbetare kommer dina arbetsuppgifter bl. a att vara:

Ansvara för att hantera finansiella och manuella betalningar Ansvara för den löpande kortfristiga likviditetsplaneringen (OPUS Capita). Löpande kontokontroll Avstämningar av finansiella transaktioner Visst bokföringsarbetet (CRM, Agresso)
På sikt kan även viss del av bokföring, rapportering och prognoser för ett av koncernens affärsområden inkluderas i tjänsten. Har du tidigare erfarenhet i systemet Treasury CRM kan även rollen innefatta att uppdatera CRM-system samt utvecklingsarbete av koncernens treasurysystem. Du kommer att ingå i ett team om fyra personer och rapportera till Head Of Group Treasury.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Har du arbetat på en Treasury avdelning alternativt på Back Office avdelning på bank tidigare är det meriterande. Vi ser även att du arbetat med kontovård, prognosarbete, bokföring samt likviditetsplanering. Har du kunskaper i CRM Treasury eller likvärdigt system är det meriterande.

Vi förutsätter att du är en van Excel-användare och att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du är en social och serviceinriktad person som tar eget ansvar. Därtill är du flexibel, samarbetsvillig och noggrann. Du har lätt för att kommunicera och är van hantera många olika kontaktytor i din yrkesroll.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Linda Stenfeldt på 08-407 55 30. Urval och intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-01-20

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Stenfeldt +46 84075530

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20

Jobbnummer
3272812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: