Tre Upphandlare till Huddinge kommun

Boardtalk / Bankjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Boardtalk i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige

Huddinge kommun omfattar både vackra natur- och friluftsområden och storstadens bekvämligheter. Här finns bostäder och arbetsplatser där människor kan utvecklas och må bra. Huddinge kommun kännetecknas av mångfald, omtanke och stark framåtanda. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för alla som bor och arbetar här.

Vår organisation
Huddinge växer och vi söker nu tre upphandlare till vår upphandlingsenhet. Upphandlingsenheten leder, samordnar och utvecklar Huddinge kommuns inköps- och upphandlingsverksamhet. I enhetens uppdrag innebär att utveckla, förvalta och stödja effektiva inköps- och upphandlingsprocesser från behov till leverans. I detta ingår att genomföra upphandlingar, förvalta avtal, fungera som centralt inköpsstöd i beställnings- och leveransprocessen samt biträda kommunernas förvaltningar med kvalificerad rådgivning i frågor som rör inköp, upphandling och avtal. Uppdraget innebär stora kontaktytor såväl inom organisationen som mot näringslivet. Organisatoriskt ingår verksamheten i kommunstyrelse förvaltningens ekonomiavdelning. Upphandlingsenheten består av 13 medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-11-24

Dina arbetsuppgifter
Du ska självständigt genomföra upphandlingar och tillhandahålla professionellt stöd i samtliga delar i upphandlingsprocessen. Vidare ser vi att du i din roll som upphandlare bidrar till att skapa rutiner kring och utveckla upphandlingsprocessen i samråd med upphandlingsenhetens chef.

Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial och för tjänsten relevant utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi eller juridik. Vi ser att du har praktisk erfarenhet av upphandling och god kännedom om LOU. Vi har behov av flertalet olika kompetenser. Därför ser vi gärna att du har erfarenhet från någon eller flera av följande områden:

• Upphandlingar av IT-system eller motsvarande inom offentlig sektor.
• Entreprenadupphandling/entreprenadfrågor från kommunal verksamhet.
• LOV-upphandlingar samt erfarenhet från att genomföra upphandlingar inom det sociala området gällande exempelvis ramavtal och driftentreprenad för särskilda boenden.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen krävs att du har mycket god kommunikativ förmåga och servicekänsla. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta, är prestigelös och har god pedagogisk förmåga då tjänsten innebär en stor mängd interna och externa kontakter på olika nivåer. Vidare är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, resultatinriktad och har ett affärsmässigt förhållningssätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan!
Välkommen att visa intresse snarast, dock senast den 21:a december genom att registrera CV och ett personligt brev via www.boardtalk.se .
Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig konsult Lovisa Jerdéus, tel 070-790 01 17 alternativt Anna Hultkrantz, tel 073-83 433 20.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Boardtalk

Adress
Boardtalk
Blasieholmsgatan 5
11148 11148

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2544198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Boardtalk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Boardtalk: