Tre medarbetare till vår Backofficeavdelning!

Coeli / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Coeli i Stockholm, Solna, Uppsala, Malmö eller i hela Sverige

Coeli grundades 1994 och vi är den första specialisten på Private Banking för företagare. Vi har idag över 100 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Uppsala. Vår affärsidé är att ge anpassad kapitalrådgivning till företagare. Vårt produktutbud består av Private Banking tjänster, kapitalförvaltning och Private Equity produkter. Vill du veta mer om oss och vårt kunderbjudande besök www.coeli.se
Vi söker tre medarbetare till vår Backofficeavdelning!
Vi på Coeli söker tre medarbetare till vår Backoffice avdelning. Dessa tjänster är heltidstjänster och med önskemål om snabb tillsättning. I nuläget arbetar sju personer i denna grupp på Coelis kontor på Vasagatan i Stockholm. Coeli befinner sig i en expansiv fas och dessa vakanser är en del av Coelis tillväxtsplan för 2010.

Publiceringsdatum
2010-05-19

Dina arbetsuppgifter
I rollen som på Backoffice administratör hos Coeli arbetar du med att köpa och sälja värdepapper för fonders och kunders räkning, avstämningar och NAV beräkningar etc. Du kommer jobba nära förvaltningen för fonderna och ansvarar för hela kedjan gällande fondernas dagliga och månatliga administration. Coeli har idag åtta fonder i sitt sortiment och vi vidareutvecklar hela tiden vårt utbud.
Coelis kunder handlar i de flesta finansiella instrument på marknaden som svenska och utländska aktier, svenska och utländska fonder samt strukturerade produkter. Teamet som du kommer tillhöra arbetar med både interna och externa motparter som våra kunder.
Coeli söker dig som:
• Har erfarenhet av finansbranschen inom Backoffice och Settlement, vi ser gärna att du har en Swedsec licens.
• Helst har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och extra merit att ha arbetat i Secura.
• Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska och har goda kunskaper i Office-paketets samtliga program speciellt i Excel.

Dina personliga egenskaper
För att passa in i gruppen och klara arbetsuppgifterna måste du ha förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter på ett bra sätt. Du bör vara noggrann, strukturerad och har ett öga för siffror och struktur. Coelis Backoffice team stödjer hela organisationen vilket gör att det dagliga arbetat präglas av korta deadlines och du bör därmed ha en hög stresstålighet. Du trivs att arbeta efter rutiner samtidigt som du är öppen för förändring då Coeli är ett företag som hela tiden växer och arbetar för att förbättra och driva rutiner framåt.
Coeli önskar en snabb tillsättning på dessa tjänster så rekryteringen kommer att ske löpande med sista ansökningsdatum den 30/6- 2010. För att söka denna tjänst gå in på www.coeli.se och sök under fliken Karriär. Vid eventuella frågor kring tjänsten var vänlig och kontakta Petra Fekete, Personalansvarig på 08-506 223 00.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Coeli

Adress
Coeli
Vasagatan 11
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 916 40

Jobbnummer
654976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Coeli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Coeli: