Transwaggon Ab Söker Adminstratör

Transwaggon AB / Speditörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transwaggon AB i Helsingborg

TRANSWAGGON grundades 1965 och är idag ett av Europas ledande privatvagnsföretag med ca 13 200 4-axliga järnvägsvagnar för godstransporter i internationell trafik.
Bolag inom TWA-gruppen finns i Frankrike, Italien, Polen, Schweiz, Sverige, Tjeckien och Tyskland. Bolaget i Sverige har 28 anställda och omsätter cirka 460 M SEK.
TRANSWAGGON utvecklar och hyr ut järnvägsvagnar för olika slags transporter efter marknadens behov. TRANSWAGGON Helsingborg som svarar för den skandinaviska marknaden, har sin största del av verksamheten i den svenska exporten av cellulosa, papper, trä och stål.
För mer information se www.transwaggon.com
TRANSWAGGON Helsingborg söker nu en administratör till vår trafikavdelning. På trafikavdelningen arbetar vi med att dirigera vagnar efter våra kunders behov. Avdelningens uppdrag är att kunderna ska erhålla rätt vagn, på rätt plats och i rätt tid.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 100 % t.om. 2023-02-28.
Som administratör på trafikavdelning kommer du att arbeta med:
• Kontakt med kunder för att fastställa behov av tomvagnar
• Verka för optimal tillgång av tomvagnar för lastning
• Registrering av transportuppdrag
• Registrering, uppföljning och kontroll av beställningar
• Kontakt med kunder via telefon och mejl
Arbetet kommer utföras i datamiljö, både i bolagets egna vagnshanteringssystem och i MS Office.
Vem är du?
Som person ser vi att du är kommunikativ, ordningsam och ansvarstagande. Arbetet kräver gott samarbete med kollegor och kunder och det är därför viktigt att du trivs med att samarbeta med andra människor och har en god samarbetsförmåga.
Tjänsten kräver inga förkunskaper men det är meriterande om du arbetat administrativt tidigare.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig arbetslivserfarenhet från logistikbranschen och erfarenhet från ett företag med en gedigen kunskap från järnvägsbranschen.
Vi arbetar i en trevlig kontorsmiljö med nära till stad och hav. Vårt kontor är lättillgängligt med gångavstånd till tåg och buss. Vi tillämpar en arbetstid på 37,5 timme per vecka samt tillämpar flextid.
Praktisk information:
Tjänsten är tidsbegränsad anställning på 100 % t.om. 2023-02-28.
Skicka in din ansökan till HR@transwaggon.se. Urval sker löpande.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR ansvarig, Emma Nilsson på 042-17 62 66 eller emma.nilsson@transwaggon.se.
Unionen - klubben företräds av Carolina Lindblad som kan kontaktas på 042-17 62 38 eller carolina.lindblad@transwaggon.se
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-09-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-31

Adress
Transwaggon AB
Båthusgatan 13
25267 HELSINGBORG

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Adminstratör".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transwaggon AB (org.nr 556095-5188)
Båthusgatan 13 (visa karta)
252 67  HELSINGBORG

Ansökan
E-post: HR@transwaggon.se

Arbetsplats
Transwaggon AB

Kontakt
HR
Emma Nilsson
emma.nilsson@transwaggon.se
0705 43 59 83

Jobbnummer
6991453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transwaggon AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transwaggon AB: