Transportsamordnare

Region Jämtland Härjedalen, Hjälpmedels- och förrådsenheten / Logistikjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Hjälpmedels- och förrådsenheten i Östersund

Transport- och förrådsenheten har tillsammans med Hjälpmedelscentralen ca 60 medarbetare och omsatte 2023 ca 220 miljoner kronor. Vi är belägna i Göviken vid Storsjöns strand och här finns medarbetare inom kundtjänst, lagerarbetare, chaufförer, tekniker och hjälpmedelskonsulenter. Inom transportenheten administreras även regionens leasingbilsflotta.

Publiceringsdatum
2024-10-04

Arbetsuppgifter
Som transportkoordinator är du ansvarig för att hantera och effektivisera olika delar i Region Jämtland Härjedalens transport och leveranskedja. Genom planering och schemaläggning koordinerar du medarbetare samt transport av varor och produkter. Dessutom utför du kostnadsanalyser genom att delta i budgetprocessen där du ser till att hantera logistiken på ett kostnadseffektivt sätt. Med inriktning på hållbarhet fokuserar du även på hur hållbara och miljövänliga logistiklösningar kan minska regionens ekologiska påverkan.
'
• Planering och koordinering bemanning chaufförer inkl vikariebehov
• Arbeta aktivt med transportoptimering
• Besvara frågor från regionens enheter gällande transportvillkor.
• Optimering av logistikprocesser för att minska kostnader och miljöpåverkan
• Stöd i optimering av transportfordon
• Stöd i digitalisering av leveransprocessen
• Kommunikation med kunder för att säkerställa en smidig leveransprocess.
• Administrativa uppgifter som hör samman med ovanstående arbetsområden.
Du ansvarar f

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har:
• Högskole- eller YH-utbildning inom logistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Minst 2 års erfarenhet inom logistik, supply chain management eller liknande områden
• Dokumenterad erfarenhet av att coacha medarbetare
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
• Erfarenhet av att arbeta med digitala logistiksystem
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort lägst behörighet B

Det anses vara meriterande om du även har erfarenhet av ekonomi och är bekant med att arbeta enligt LEAN principerna. Du ska också ha erfarenhet av att ha drivit flera olika projekt. Vi söker en person med stark drivkraft och initiativförmåga, som kan agera lösningsorienterat och flexibelt när situationen kräver det. Du bör vara analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Eftersom rollen innebär både lokalt arbete och samarbete med olika avdelningar, ställs höga krav på din kommunikations- och samarbetsförmåga.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1317211".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214), http://www.regionjh.se

Arbetsplats
Region Jämtland Härjedalen, Hjälpmedels- och förrådsenheten

Kontakt
Enhetschef
Tommie Vesterlund
tommie.vesterlund@regionjh.se
063147832

Jobbnummer
8938455

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, Hjälpmedels- och förrådsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Hjälpmedels- och förrådsenheten: