Transportplanerare
Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen / Företagsförsäljarjobb / Göteborg
2011-08-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Transportplanerare" (publicerad 2015-02-26) ⬅️
Visa alla företagsförsäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg Färdtjänsten är en kommunal förvaltning som har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och på ett kostnadseffektivt sätt tillhandahålla trafik som möjliggör en god resa för personer med funktionsnedsättning. Målet är att de allra flesta ska kunna resa med den allmänna kollektivtrafiken som innebär en friare rörlighet.
I dagsläget har vi 20 000 resenärer och utför omkring 1,2 miljoner resor per år. Vi upphandlar persontrafik för hela Göteborgs Stad och trafikerar Flexlinjen i samarbete med Västtrafik. Vi utför också andra samhällsbetalda resor för Göteborg, Mölndal och Härryda. Vi är 110 medarbetare och får goda omdömen från våra resenärer. Färdtjänsten arbetar aktivt med friskvård på arbetsplatsen.
Vill du vara Färdtjänstens professionella röst och ansikte utåt?
Vi söker Reseplanerare till vår Beställningscentral. Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot mellan 2500-3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65 % av alla samtal inom en minut. BC består av två grupper med var sin chef. Tillsammans är vi ungefär 40 medarbetare. Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, lördag 08:00-21:00 samt söndag/helgdag 09:00-21:00.
Beställningscentralens vision är "Den goda resan börjar hos oss".
Publiceringsdatum2011-08-03ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem Planet och Flexus. Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.
KvalifikationerDu är kommunikativ, målinriktad och stresstålig. Du ser jobbet som en utmaning och brinner för service och mötet med kunden. Att arbeta självständigt och vara lyhörd är en självklarhet för dig och du gillar att få din prestation bekräftad genom mätning av både kvalitet och kvantitet. Det är viktigt för dig att vara en god kollega och du ser inget hinder med att ha ett flexibelt schema.
Våra kundgrupper består av äldre och personer med olika typer av funktionsnedsättning och vi ställer mycket höga krav på bemötande och service. Du har stort tålamod, är tydlig och noggrann och kan hantera svåra samtal på ett professionellt sätt. God lokalkännedom om Göteborgsområdet och goda kunskaper om den allmänna kollektivtrafiken är ett krav.
God kunskap i svenska i tal och skrift är en förutsättning i kommunikationen med våra kunder.
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice, gärna från callcenter eller telemarketingverksamhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med äldre eller personer med olika typer av funktionsnedsättning.
Du har mycket god datorvana och har lätt för att hantera och lära dig olika system. Du skall ha erfarenhet av Planet, Flexus eller andra ruttplaneringssystem.
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. Schema. Tjänstgöring enligt schema dag, kväll och helg. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2011-09-12 Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2011-12-13 Anställningarna varaktighet varierar. Anställningen kan komma att förlängas.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-17
Då vi är en kvinnodominerad arbetsplats ser vi gärna manliga sökande.
Ange följande referens när du ansöker: A228851
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktNatasha Illyés, 031-419604
Emma Qvarfordt, 031-41 96 19
Facklig kontaktLinda Grehn, 031-41 95 90
FöretagGöteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
Jobbnummer 994678
Observera att sista ansökningsdag har passerat.