Transportkoordinator till globalt bolag!

Friday Väst AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Friday Väst AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Har du en utbildning inom spedition, logistik eller motsvarande och vill få möjligheten att samla på dig en gedigen erfarenhet på ett globalt energibolag? Är du en fena på administration och trivs med att ha många kontaktytor? För kunds räkning söker vi dig som kan börja omgående i en utvecklade roll som Transportkoordinator!

OM TJÄNSTEN:

I rollen som Transportkoordinator kommer ditt dagliga arbete innebära ansvar för försändelser och allt som rör koordinering av transporter där mycket kontakt sker med bolagets utvalda speditörer och underleverantörer. Du behöver ha kunskap inom INCOTERMS och en bred generell kunskap inom logistikhanteirng och transport. Det blir ditt ansvar att se till att berörda avdelningar som behöver skicka försändelser eller ta emot material kan få detta i tid parallellt med att du också säkerställer att man ställer krav mot speditörer som levererar sina tjänster till bolaget.

Du kommer även att sköta all tillhörande dokumentation som exempelvis tulldokument, import/exportdeklarationer, certifikat och annan dokumentation som krävs för att transporterna ska komma fram som planerat. Du kommer att verka på en global nivå där du behöver vara bekväm i att föra dialog på engelska och sköta kontakt med myndigheter såsom tull.

I tjänsten kommer en vanlig arbetsdag bland annat att innefatta:

Agera ombud mellan kundbolaget och speditörspartners.
Förhandla priser och fraktarrangemang för att säkerställa rätt kostnader.
Koordinera förberedelser av laster i dialog med leverantörer, från lager eller externa partners.
Bygga artikelnummer i CRM-systemet.
Sköta leveransbevakning av försändelser.
Löpande arbeta med processförbättringar inklusive presentation av eventuella förbättringar till ledning.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom spedition, logistik, ekonomi eller transport.
Har kunskaper i att arbeta i ett logistiksystem (gärna SAP).
Tidigare har arbetat med administration, gärna inom tull.
Är flytande i engelska och svenska i både tal och skrift då kontakt med utländska leverantör tillhör vardagen.

Det är meriterande om:

Tidigare har arbetat i liknande roll med många kontaktytor i en logistikkedja.
Besitter kunskaper i INCOTERMS 2020.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där du för att lyckas behöver besitta en stor kommunikativ förmåga och motiveras av att driva på när projekt stanna av. Du trivs bra med att arbeta självständigt, vågar ta initiativ och kan prioritera bland flera brådskande uppgifter. Det är av stor vikt att du har hög personlig struktur samt öga för detaljer.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta ute hos kund. Uppdraget förväntas att pågå i 4 månader med eventuell möjlighet till förlängning.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervju fas.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. "Friday - everyday", hur låter det?

Varaktighet, arbetstid
Heltid 3-6 månader med eventuell möjlighet till förlängning

Publiceringsdatum
2022-10-26

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Friday Väst AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "friday1134".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Friday Väst AB (org.nr 559141-1326)

Arbetsplats
Friday

Jobbnummer
7112820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Friday Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Friday Väst AB: