Transportkoordinator / Speditör / Kundtjänst till World Courier

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Sigtuna
2021-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Transportkoordinator / Speditör / Kundtjänst till World Courier" (publicerad 2022-08-24) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Sigtuna, Upplands-Bro, Upplands Väsby, Sollentuna, Järfälla eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-10-27

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på 12 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att World Courier har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och World Courier en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
World Courier erbjuder fullständiga logistiklösningar till företag primärt inom läkemedelsbranschen och är specialiserade på tempererade och tidskänsliga transporter. Deras vision är att förbättra den globala hälsan och genomför därför logistikprocesser i världsklass genom att ha erfaren personal, globala kontor världen över samt bred marknadskompetens. Vidare säkerställer de optimal hantering, transport och leverans av vitala hälsoprodukter.
World Courier grundades 1969 i Stamford, Connecticut (USA). I april 2012 förvärvades World Courier av AmerisourceBergen, ett av världens största tjänsteföretag för läkemedelsbranschen, och har idag kontor i över 50 olika länder. På det svenska kontoret i Arlandastad arbetar idag 30 personer i en ung miljö präglad av det mindre företagets familjära anda samt den globala koncernens internationella kontakter och händelserika miljö.


Dina arbetsuppgifter
Som Customer Service & Operations Executive ingår du i ett team på 14 personer. Du får i rollen en gedigen introduktion och arbetar tätt tillsammans med andra i teamet under din upplärningsperiod. Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot samtal och mail från kunder gällande bokningar av transporter. Vidare planera och utför du sedan en transporttjänst där parametrar som rutt, transportsätt och förpackningsmaterial skräddarsys efter kundens önskemål samt produktens kravspecifikation. . Du hjälper även kunder med tulldokumenten och kommunicerar med marknadstransportören som sedan åker ut och hämtar försändelsen. I rollen ingår även ansvar för att göra flygbokningar, förtullning, uppmärkning och förberedelse av förpackningsmaterial samt uppföljning av transporten.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna varierar mellan 06.00-22.30. I tjänsten ingår även beredskap en kväll i veckan samt var 7:e helg. Du arbetar varierade tider och passen är mellan sju till åtta timmar. Det är vanligt att medarbetarna byter tider sinsemellan vilket gör att ditt schema blir flexibelt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• 1-3 års erfarenhet av kundservice mot företagskunder
• Flytande i tal och skrift på svenska och engelska
• God systemvana samt goda kunskaper inom Officepaketet
• B-körkort och tillgång till egen bil
• Meriterande med erfarenhet av arbete inom spedition och transport

I den här rekryteringsprocessen lägger vi större vikt i de personliga egenskaperna än tidigare arbetslivserfarenhet. Rollen kräver att du är noggrann då mycket dokumentation ska utföras och det är många viktiga kunder du arbetar mot. God service är en självklarhet för dig, och du gör alltid ditt yttersta för att ge kunden den bästa upplevelsen från början till slut. Vidare samarbetar du mycket med dina kollegor men du kommer efter en tid behöva ta stort ansvar för ditt eget arbete. Vi ser därför att du en självgående och initiativtagande person som inte räds att ta viktiga beslut.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Arlandastad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, service, läkemedel, telefon, mail, kommunikation, körkort, skift, Stockholm, heltid, tillsvidare, transport, transportkoordinator, customer service, kundservice, kundservicemedarbetare, arlandastad

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Mia Samuelsson
mia.samuelsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6074217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: