Transportbokare till Medicarrier
Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För MediCarrier AB:s räkning söker vi transportbokare som kan arbeta under sommaren med möjlighet till förlängning.
Om MediCarrier
MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter en miljard kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 35 000 angöringar per månad. I MediCarriers sortiment finns bland annat kanyler, operationshandskar, kopieringspapper och tusentals andra artiklar. Några av våra största kunder är Karolinska Universitetssjukhuset, Södersjukhuset och Danderyds Sjukhus.
Publiceringsdatum2022-05-16Om tjänstenTransportavdelningen på MediCarrier hanterar dagligen över 2000 sändningar. Dessa består av allt från brådskande transporter och laboratorieprover till förrådsartiklar till bl. a akutsjukhus och vårdcentraler i Region Stockholm. Som transportbokare blir du en viktig spelare och representant utåt mot bolagets kunder och leverantörer.
Transportbokaren arbetar med transportbokning av bud till MediCarriers kunder utifrån kundernas behov och önskemål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter vid transportbokningen är att ta emot och registrera order på budbilar och blåljustransporter via telefon och E-post från kunder. Utöver detta hanterar du synpunkter och klagomål per E-post och telefon samt sköter registrering av godsdeklarationer. Du arbetar också med administrativa uppgifter såsom att hantera förekommande kundfrågor, utredningar och avvikelser, registrerar och hanterar ändringar i transportsystemet Opter, sammanställer och bereder fakturering samt gör avräkningar och prissätter kundorder.
Om dig
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha gymnasieexamen och god datorvana. Du har goda kunskaper i svenska och behärskar även engelska i tal. Har du tidigare erfarenhet inom bokning, kundtjänst eller annat administrativt arbete så är det meriterande. Vidare är det en fördel om du har god lokalkännedom inom Stockholmsområdet.
Som person är du serviceinriktad och kommunikativ samt har förmåga att bemöta kunden på ett lugnt och metodiskt sätt. Du är noggrann i arbetet och mån om att göra ett bra jobb.
Om anställningen
• Placeringsort: Spånga
• Heltidsarbete mellan vecka 26-32
• Start: omgående
Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Arena Personal, Regionchef Norr Helene Aspensjö 072-6014093.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArena Personal Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arena Personal Sverige AB (org.nr 556606-1916),
https://arenapersonal.com/ Arbetsplats Arena personal
Kontakt Helene Aspensjö
helene.aspensjo@arenapersonal.com 072-6014093 Jobbnummer 6647536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.