Transportadministratör till kund i centrala Stockholm

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare arbetat administrativt? Är du flexibel, social och orädd av dig? Då har vi på Adecco det perfekta uppdraget som Transportadministratör för dig hos vår kund i centrala Stockholm med start omgående!

Publiceringsdatum
2018-11-27

Om tjänsten
Som Transportadministratör kommer du ansvara för administration och dokumentation av fysiska affärer och börs/pappersaffärer. Du kommer även ha kontakt med holländska speditörer, granska certifikat och skeppningsdokument samt ansvara för tull- och fakturahantering. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag mellan 08.00 till 17.00.

I din roll som Transportadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvara för administration och dokumentation av fysiska affärer och börs/pappersaffärer
• Fakturahantering.
• Ha kontakt med speditörer.

Om dig
Du som arbetar systematiskt och strukturerat samt trivs med att samarbeta kommer snabbt att komma in i rollen som Transportadministratör! Som person är du driven, servicemedveten och initiativtagande

Vidare ser vi att du har tidigare erfarenhet av kontorsarbete med administrativa arbetsuppgifter. Samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
• Social.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Transportadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos kunden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Jelena Dogas via 073 684 72 92

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Transportadministratör, Administratör, Stockholm, Adecco, Speditör, Transport.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-26
Ange följande referens när du ansöker: ref-28202
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jelena Dogas

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4477240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: