Transportadministratör

Lindab AB / Lagerjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindab AB i Båstad, Ängelholm, Halmstad, Helsingborg, Lund eller i hela Sverige

Lindab Profil AB

Vi är en ledande aktör inom tillverkning och försäljning av systemlösningar och byggkomponenter för byggbranschen. I över 60 år har vi jobbat för ett förenklat och hållbart byggande. Vårt ursprung lever vidare än idag där vi förser marknaden med ett brett spektrum av produkter tillverkade av stål. Sortimentet omfattar allt från takavvattning, tak- och fasadlösningar, sandwichpaneler, fasadkassetter, taksäkerhet, inner- och ytterväggsreglar samt kompletta hallbyggnader.

Med starkt fokus på kvalitet och kundanpassning har vi etablerat oss som en pålitlig partner inom byggindustrin! Lindab Profil är ett bolag inom Lindabkoncernen med ca 300 anställda och med en omsättning på ca 1200 MSEK. Vi har produktion i Förslöv och Luleå och finns representerade med försäljningskontor från Malmö i Söder och till Luleå i norr.

Är du lösningsorienterad och strukturerad? Har du erfarenhet inom lager och logistik, eller har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete? Då kan tjänsten som transportadministratör vara något för dig!

Ditt nya jobb
Som transportadministratör hos oss kommer du att bli en viktig del i vårt team där du är med och skapar optimala förutsättningar för hela vår leveranskedja med stor inverkan på leveransprecision och kundnöjdhet. Du arbetar brett med allt som rör transporter. Allt från effektiv transportplanering, sammanställa/ skicka transportbokningar till transportörer, hantering av transportreklamationer och avvikelser, fakturahantering, tullfrågor och övrig kommunikation med transportörer och speditörer samt transportfrågor från kunder etc.



Din bakgrund
Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenheter från transport- eller logistikbranschen med motsvarande arbetsuppgifter alternativt relevant utbildning inom området. Du har god IT-vana samt skriver och talar både svenska och engelska obehindrat. Du är kunnig inom området, intresserad och nyfiken på att lära dig mer.



Du som person
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att passa i tjänsten hos oss, krävs det att du är serviceinriktad, strukturerad och stimuleras av problemlösning och förstår att vår kunds framgång och nöjdhet är vår framgång. Då rollen har många kontaktytor så sätter vi även stort värde på din kommunikativa förmåga, att du är tydlig och ödmjuk i ditt bemötande. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har ett gott ordningssinne, där du förväntas kunna arbeta strukturerat och bidra genom utveckling av nya processer och rutiner.



Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter. Vi är ett värderingsstyrt företag och vår företagskultur präglas av engagemang, prestigelöshet och ordning och reda. Vi är en arbetsplats med omtanke och hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!



Övrig information
Start: Snarast
Placering: Förslöv
Lön: Enligt överenskommelse



Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta transport och lagerchef,
Kent Sjögren, tel: +46 431 85 139, e-post: kent.sjogren@lindab.com



Välkommen med din ansökan!
Välkommen med din ansökan senast 2024-08-18.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindab AB (org.nr 556068-2022), http://www.lindab.com

Arbetsplats
Lindab Profil AB

Kontakt
Kent Sjögren
+46 431 851 39

Jobbnummer
8790696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindab AB: