Transition Manager inom Service Management | Hornstull

Pensionsmyndigheten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm, Botkyrka, Gävle, Gotland, Söderhamn eller i hela Sverige

Vill du som driftig projektledare eller processledare få möjligheten att påverka hela IT verksamheten?

Vår IT-avdelning är en växande organisation och förändringstakten på våra IT system är hög. Behovet att förenkla och koppla samman processer, människor och verktyg på ett bättre sätt kommer vara stigande framöver, speciellt då pensionsmyndigheten går emot mer agila arbetssätt. Just nu är vi inne i ett intensivt utvecklings- och förändringsarbete och behöver förstärka vårt team med en driven och kunnig transition manager. Rollen erbjuder många spännande uppdrag och möjlighet till förändring och förbättring inom vår IT-organisation.

Som en del av vår IT-avdelning är du en av våra 270 medarbetare fördelat på fyra enheter. Vi verkar i en organisation med många kompetenta och hjälpsamma kollegor med ett stort framåtdriv. Vi samarbetar gränsöverskridande med övriga interna avdelningar och stabsfunktioner.

Vi sitter i ljusa och moderna lokaler i nära anslutning till Hornstulls tunnelbana.


I din roll som Transition Manager kommer du huvudsakligen att hjälpa organisationen att få ett smidigare leveransförfarande och att hitta rätt bland våra behov och arbetsflöden för att säkra produktion och vår kundnöjdhet. För att säkerställa detta kommer du att jobba tillsammans med våra förändringsledare och hjälpa till med att utveckla processer och metoder samt implementera, dokumentera och utbilda. Du kommer att operativt ansvara för att koordinera större releaser och tillsammans med projektansvariga hantera och överblicka alla projektflöden. Du kommer få en viktig roll i vårt arbete att arbeta mer agilt.

Hos oss blir du en viktig medspelare i ett kompetent team, som arbetar operativt och taktiskt inom dessa processer. Det är en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med engagerade medarbetare som fungerar som ditt närmsta stöd i det dagliga arbetet.


Publiceringsdatum
2019-02-01

Erfarenhet och utbildning
Vi ser att du har:
• Flera års erfarenhet av arbete av process-utveckling och -ledning genom ITIL
• Vana att arbete med olika typer av ärendehanteringssystem (ITSM)

Det är meriterande om du har:
• Certifieringar inom ITIL-området
• Erfarenhet av operativt tekniskt arbete.
• Erfarenhet och/eller utbildning inom LEAN / Six Sigma
• Kunskap inom agila arbetsmetoder
• Kunskap inom PM3

Utöver detta så har du goda kunskaper av MS Office-paketet och det svenska språket, i så väl tal som skrift.

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är en företagsam och driven person som arbetar målmedvetet och får saker utförda på ett strukturerat sätt. Du ser till helheten och du har förmåga att agera på ett flexibelt och innovativt sätt inom ramen för ditt arbete. Du är också en kommunikativ person som stödjer dina kollegor på ett engagerat och pedagogiskt sätt. Om vi får önska så är du säkerhetsmedveten och har erfarenhet av att jobba självständigt och med stort eget ansvar driver ditt arbete framåt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 330 miljarder kronor till 2,2 miljoner pensionärer, genomför drygt 740 000 fondbyten och skickar ut 7,6 miljoner orange kuvert.

Vi är omkring 1 200 medarbetare på 8 orter.

Vi tillämpar provanställning om 6 månader.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svensk medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer att genomföras innan anställning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta:
gruppchef Tony Regnhamn, tel. 010-454 46 60.

Fackliga representanter:
Anna-Karin Åhrman Cortelius, Saco, tel. 010-454 21 41.
och Rikard Kinderås, ST, tel. 010-454 20 10.

Välkommen med din ansökan senast 24/02 2019. Märk din ansökan med PSL 2019-15.

Nyfiken att läsa mer om IT på Pensionsmyndigheten? Kika då in på vår sida, https://www.pensionsmyndigheten.se/itjobb

Vi har i denna rekrytering tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas och vi undanber oss därför alla samtal från säljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-24
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2019-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm

Kontorsadress
Hornsgatan 168

Jobbnummer
4589417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: