Transdev söker en Leverantörsreskontraspecialist

Transdev Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Stockholm, Täby, Upplands Väsby, Vallentuna, Sigtuna eller i hela Sverige

Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar efter att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Inom Transdev Sverige ryms även andra enheter såsom Snälltåget, Bussakuten, Styrsöbolaget och Blidösundsbolaget.

På Transdev arbetar vi med hållbar utveckling som ska tillfredsställa dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter till att tillfredsställa sina behov. Detta bygger på tre aspekter; lönsamhet, miljö och social hållbarhet, som ska finnas med som en natur del i vår verksamhet.

Transdev är ett bolag som satsar på sina medarbetare och det finns goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt.

Transdev Sverige med närmare 7 000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/) och globalt är vi drygt 80 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion.

Publiceringsdatum
2023-02-07

Om tjänsten
Som leverantörsreskontraspecialist på Transdev så kommer du att sköta utbetalningar från alla bolag till leverantörer eller kunder, både manuella och i filer. Vidare så har du har löpande arbetsuppgifter på leverantörsreskontran som att skicka vidare och utreda fakturor i fakturahanteringssystemet Proceedo. I arbetsuppgifterna är det påminnelser och inkassoärenden att hantera samt balansavstämningar och säkerhetsställer att betalningarna sker.

Vi har en del kommande systemförändringar vilket man kommer att vara delaktig i så vi ser att du tycker det är roligt med förändringsarbeten.

Du rapporterar till chef för reskontran och har din huvudsakliga placering på vårt huvudkontor i Bromma. Redovisningsteamet är lokaliserad både i Bromma och Västerås så vi ser gärna att man är i Västerås några gånger per år.

Bakgrund
• Denna tjänst passar dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande YH utbildning och har minst ett års erfarenhet av reskontraarbete gärna på större bolag

• Har du förvärvat dina kunskaper genom arbetslivet och har andra relevanta utbildningar kan du också vara rätt person

• Du har systemvana och ett systemintresse
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska
• Goda kunskaper i Office365, mycket goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet från Shared Service Center är meriterande men inget krav

För att lyckas i rollen som Leverantörsreskontraspecialist ser vi att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga då det kommer till nytta när man samarbetar med inköp, Treasury och övriga ekonomiavdelningar. Du är en driven och positiv person som är intresserad av att vara delaktig i förändringsarbeten.

Vi erbjuder

Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar "Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel", styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Vi har kontor i Bromma, nära Sundbybergs centrum samt ett kontor i Västerås.

Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage, fredagsfrukost, fri parkering vid kontoret i mån av plats samt flera andra trivselaktiviteter.

Mer information och ansökan

Hos Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela viss del av din arbetstid på distans enligt samråd med närmsta chef.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem senast 28 februari.

Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Rekryteringsansvarig; Sabina Sjögren sabina.sjogren@transdev.se, 076 131 44 58.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391), https://www.transdev.se/

Arbetsplats
Transdev

Jobbnummer
7423397

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transdev Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transdev Sverige AB: