Transaction Specialist

Benify AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2020-01-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Transaction Specialist" (publicerad 2023-08-30) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Benify AB i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av administration inom det ekonomiska fältet? Är du analytisk, noggrann och tycker om att arbeta med ekonomiska processer och data? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som Transaction Specialist!

OM TJÄNSTEN
Benify erbjuder sina företagskunder olika förmåner som de i sin tur kan erbjuda sina medarbetare. Dessa komplexa förmåner tillhandahålls av externa produkt- och tjänsteleverantörer och i rollen som Transaction Specialist kommer du arbeta med administrationen av flödesprocesserna kring dessa. I rollen kommer du arbeta med stora delar av det ekonomiska flödet och därigenom få ett brett perspektiv på vår organisation. Du kommer att bygga långsiktiga relationer till externa intressenter då dina arbetsuppgifter innefattar kontakt med både leverantörer och kunder.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Kontrollera och rapportera lönetransaktioner till våra kunder.
• Säkerställa att orderdata från externa leverantörer importeras korrekt i vårt system.
• Utläggsfakturera våra kunder samt skapa underlag för dessa fakturor.
• Leverera saldoavstämningar samt bokföringsunderlag till våra kunder.
• Bygga långsiktiga relationer med såväl kunder som leverantörer och vara behjälplig vid frågor som berör förmåner och aktuella beställningar.

Som Transaction Specialist kommer du arbeta proaktivt och högkvalitativt med ovan nämnda ansvarsområden. Du kommer även få möjlighet att löpande effektivisera och förbättra arbetssätt samt arbetsuppgifter.

VEM ÄR DU?
Vi söker sig som har några års arbetslivserfarenhet inom administration, processer, back office eller liknande, gärna inom det ekonomiska fältet.

Vi ser även att du:

• Har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, eller administrativ inriktning. Universitetsexamen eller KY-utbildning inom ekonomiområdet är extra meriterande.
• Har god systemvana.
• Har mycket goda kunskaper i Officepaketet.
• Har flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel, med försäkringar eller annan ekonomisk administration. Det är även positivt om du har ett tekniskt intresse och gillar IT-lösningar.

Vi tror att du som person är nyfiken och har en stor vilja att lära dig nya saker. Du har en god analytisk förmåga och gillar att hantera och lösa problem. Vidare har du en god struktur och arbetar gärna på ett noggrant och systematiskt sätt. Tjänsten passar dig som tycker det är roligt och stimulerande att arbeta med siffror och administration samtidigt som du trivs med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Då vår kultur är viktig för oss tror vi också att du är en god lagspelare.

VAD ERBJUDER VI?
Vi på Benify erbjuder dig en inspirerande arbetsmiljö utan hierarkier där alla har en röst. Här får du chansen att arbeta med talangfulla kolleger och som dessutom ofta hittar på gemensamma roliga aktiviteter, både på och utanför jobbet. Vi värdesätter våra medarbetares work-life balance genom att dels erbjuda en generös och flexibel semester samt en marknadsmässig lön med otroligt bra förmåner och rabatter inom exempelvis resor, sjukvård, gym och bil-leasing m.m.

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Plats: Östermalm, Stockholm
Kontaktperson: Clara Hednert, Talent Sourcer, clara.hednert@benify.com

ANSÖKAN
Låter detta intressant? Ansök genom att logga in med din LinkedIn-profil alternativt bifoga ditt CV och svara på några snabba frågor. Vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

OM BENIFY
Vi hjälper våra kunder över hela världen med den aktuella utmaningen att bli attraktivare arbetsgivare och i dagsläget används vår produkt av drygt 1 000 000 medarbetare på över 1000 bolag. I dag är vi ca 350 extraordinära kollegor placerade på 8 kontor runt om i Europa. Vår främsta fokus nu är fortsatt tillväxt och att bli en global spelare inom området Employer Branding och Compensation & Benefits.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2020-01-09

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Benify AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Benify AB (org.nr 556595-0317)

Arbetsplats
Benify

Jobbnummer
5031663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Benify AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Benify AB: