Trainee: Junior inköpsassistent till Abbott

Hero AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2012-03-01

Om företaget
Abbott är ett av världens ledande bolag inom hälso- och läkemedelsbranschen med en omsättning på 35 miljarder USD och 91.000 anställda. Det svenska bolaget omsätter 1,4 miljarder kr och har drygt 180 anställda. Bolaget grundades 1888, har sitt huvudkontor i Chicago och finns representerade i över 130 länder. Stockholmskontoret finns beläget i Frösunda/Solna och har drygt 340 anställda inom försäljning, finans, marknad, HR, administration och medicin. Läs gärna mer om Abbott på www.abbott.se.

Om jobbet

Abbott söker nu en inköpsassistent till sin inköpsavdelning. Du kommer att arbeta nära inköpschefen i en dynamisk miljö. Dina arbetsuppgifter blir bland annat att:

• Hantera och registrera avtal i kontraktsdatabasen
• Matcha inköpsordar med fakturor
• Hantera förfrågningar gällande nya leverantörer

Möjligheter

Här är chansen för dig som är junior att få kvalificerad arbetslivserfarenhet och chans till goda meriter och referenser. Du kommer att arbeta nära kompetenta kollegor med möjligheter att utvecklas och anta fler ansvarsområden efter en tid. För dig med intresse för inköp är detta ett lysande tillfälle! Anställningen är på visstid under 6 månader och vid god arbetsprestation finns möjlighet till förlängning om ytterligare 6 månader.

Kvalifikationer
Vi ser att du har utbildning eller pågående utbildning inom ekonomi eller marknad, gärna med inriktning inköp, men annan administrativ inriktning går också bra. Arbetslivserfarenhet inom administration och inköp är även det meriterande. Du har goda kunskaper i MS Office, främst Excel, Word och Powerpoint. Konversationsspråket på Abbott är svenska och koncernspråket är engelska varpå goda kunskaper krävs i båda.

Personliga krav

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är en kommunikativ och konsultmässig person med social kompetens. För arbetsuppgifterna krävs att du är strukturerad och noggrann samt flexibel och prestigelös med ett processorienterat tänk.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Arbetet är på min. 80% men önskvärt är 100%. Anställningen är på visstid under 6+6 månader. Tillträde sker omgående. Du kommer att vara anställd hos Hero och arbeta på uppdrag för Abbott Scandinavia.

Sök jobbet

Skicka in din ansökan via länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=191

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på 08-400 25 860 alt. viktoria.berg@hero.se .

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1173194

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: