Trafikplanerare till Partille kommun

Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika sorters fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag, förmånscykel samt möjlighet att växla ditt semesterdagstillägg mot fler lediga dagar.

Trafikenheten, är en del av tekniska avdelningen på samhällsbyggnadskontoret som ansvarar för planering och utveckling av kommunens gator och allmänna ytor med fokus på trafiksäkerhet, tillgänglighet och en långsiktigt hållbar infrastruktur för allt trafikslag. Med stora samhällsbyggnadsprojekt på gång runt om i kommunen fortsätter arbetet med att utveckla Partille som förstad. Trafikenheten är delaktig i utvecklingsarbetet med många spännande uppdrag vilket innebär att vi nu behöver förstärka vår organisation med en ny medarbetare.

Publiceringsdatum
2022-11-21

Arbetsuppgifter
Tjänsten som trafikplanerare innebär utredningsarbete inom Samhällsbyggnadskontorets verksamhetsområde med fokus på trafik, infrastruktur och kollektivtrafik. Som trafikplanerare är du med och tar initiativ till planering av åtgärder, gör utredningar samt tar fram skisser och förslag på övergripande lösningar. I din roll förväntas du även aktivt delta i och komma med konstruktiva förslag på trafiklösningar i projekt som rör exempelvis förändringar i stadsmiljö eller gatuutformning.

Det vi erbjuder är ett omväxlande arbete där högt tempo och samverkan varvas med koncentrerat eget arbete. Partille är en kommun där det händer mycket och det märks att vi befinner oss mitt i en dynamisk och växande storstadsregion.

Följande arbetsuppgifter kan ingå:

• Projektleda och delta i infrastrukturprojekt av varierande storlek.
• Delta i förvaltningens detaljplaneprojekt som Tekniska avdelningens representant.
• Ansvara för utredningar inom arbetsområdet kopplat till kommunens strategiska planering samt detaljplanearbete.
• Utarbeta tjänsteutlåtanden och yttranden i olika ärenden samt föredra ärenden för den politiska organisationen.
• Delta i regionala samverkans forum.
• Leda arbete med att ta fram och implementera strategiska och taktiska dokument inom verksamhetsområdet.
• Upphandlingar och kontakter med konsulter.
• Vara stöd till enhetschef i den strategiska och taktiska planeringen.
• En viktig del av arbetet är också dialog och kontakt med medborgare.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker är utbildad civilingenjör med inriktning på samhällsbyggnad/trafik, samhällsplanerare med inriktning mot trafik, eller likvärdig utbildning. Vi vill också att du har tidigare erfarenhet av arbete inom samhällsbyggnadsområdet och av att samordna/leda samhällsbyggnadsprojekt med inriktning på trafikplanering.

Följande erfarenheter är meriterande:

• Erfarenhet av driftfrågor
• Erfarenhet av offentlig sektor
• B-körkort
• Erfarenhet från projekt i tidiga skeden där du är van att självständigt utföra mindre utredningar och förprojekteringar.
• Erfarenhet av VGU och CAD

Du är en driven och kreativ person som inte är rädd för att tänka i nya banor. Du har en analytisk förmåga och ett gott omdöme. En viktig egenskap är att kunna se helhetslösningar för hela samhällsbyggnadsprocessen från idé till drift, och att utgå från användarens behov i det vi planerar. Arbetet kräver att du är lyhörd, utåtriktad och flexibel och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har lätt för att bygga relationer såväl internt som externt.

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "503/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Trafikchef
Per Sahlin
031-792 9522

Jobbnummer
7187594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen: