Trafikplanerare, import I Helsingborg

Experis AB / Logistikjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Bräcke eller i hela Sverige

Ledigt jobb som transportplanerare i Helsingborg

Gillar du att lösa logistikpussel och ta ansvar för smidiga importtransporter? Just nu letar vi efter en engagerad och strukturerad person som vill bli en nyckelspelare i teamet hos vår kund i Helsingborg!
Är du tillgänglig för uppdrag och intresserad av ett varierande arbetsschema, helgarbete förekommer var fjärde helg, klockan 7-16. Vi ser fram emot din ansökan.

Ort: Helsingborg
Uppdragsstart: omgående
Uppdragslängd: konsultuppdrag till den 24/1-2025

Som trafikplanerare för importen och då främst västeruropa arbetar du tillsammans med 3 kollegor i ett dynamiskt team. Din arbetsdag är varierande, det handlar om att planera importvolymer, lastplanering och mycket kundkontakt via telefon /mail.

Publiceringsdatum
2024-02-22

Dina arbetsuppgifter
* Planera importvolymer, lösa problem under transportens gång
* Samarbeta nära med Gateway/FF och DTC.
* Kommunicera med alla involverade i transportprocessen.
* Se till att kvaliteten och prestandan håller hög standard.
* Aktivt bidra till förbättringar inom ditt område.
* Delta i Performance Dialog Board-möten.
* Hålla dig uppdaterad om relevant information.

Vi söker dig som har:

* Några års erfarenhet inom transportplanering, supply chain, logistik, produktion.
* Högskoleutbildning inom exempelvis logistik, ekonomi, Supply Chain eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning
* Starka datorkunskaper, van att jobba i affärssystem och Outlook.
* Affärsmässig och proaktiv inställning.
* Goda språkkunskaper i svenska och engelska.
* Bonus om du kan tyska eller annat centraleuropeiskt språk
* Förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Om dig
För att trivas i rollen är du målmedveten, sätter upp mål för dig själv och arbetar för att uppnå dessa. Vidare har du ett högt personligt driv och förmåga att arbeta självständigt för att lösa kundens behov. Där till har du har ett öga för detaljer och eventuella avvikelser. Eftersom du i rollen har flera kontaktytor både internt och externt är du kommunikativ och trivs väl i samarbete med andra. Slutligen är du driven och initiativtagande gällande att genomföra förändringar och förbättra processer.



Är du redo för en spännande utmaning? Välkommen med din ansökan.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef
Ulrika.jigman@manpower.se

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "330605b4-b32b-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Manpower AB

Kontakt
Ulrika Jigman
+46725047797

Jobbnummer
8488758

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: