traffic assistent

Scandinavian Steel AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandinavian Steel AB i Stockholm

Scandinavian Steel AB bedriver internationell distributionshandel med råmaterial för stålverk och gjuterier med representationskontor i Peking, Düsseldorf och Tallinn.

Till kontoret i Stockholm söker vi nu en medarbetare till vår Traffic/logistik avdelning.
Du kommer att ingå i ett ungt, affärsfokuserat team och arbeta i ljusa, fräscha lokaler centralt vid Stureplan i Stockholm. Initialt kommer denna tjänst att vara som assistent till en av våra traffic medarbetare med förhoppningen att du inom 1-2 års tid tar eget material ansvar.

Dina arbetsuppgifter blir bl.a. att skriva kontrakt, fakturera, boka transporter och tjänster i samband med förflyttning av material, assistera våra traders i korrespondens med kunder/leverantörer, attestering av inkommande leverantörs- och lagerfakturor samt vara insatt i lagerpositioner mm. Vid behov kommer du också att få svara i telefon.

Vi arbetar både nationellt och internationellt därför ser vi gärna att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, fler språk är ett plus. Du bör ha goda kunskaper i MS Office (Word, Excel och Outlook). Om du har arbetat i affärssystemet Navision eller liknande är det meriterande. Även kunskaper i tullproceduren och Intrastat ses som positivt.
Krav: Gymnasiekompetens + minst 2 års arbetslivserfarenhet.
Eftergymnasial utbildning inom logistik ett plus.

Önskade kvalifikationer
Vi söker dig som är en självgående person som har lätt för att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du lägger stor vikt vid att ge ett professionellt intryck och skaffar dig snabbt en överblick över vad som behöver göras.
Vi vill att du har ett stort intresse för logistik och är en riktig problemlösare
Du bör trivas med att arbeta i högt tempo och ha lätt för att samarbeta med andra.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med service och kundbemötande är detta meriterande.

Du behöver ha goda IT kunskaper, ordningssinne samt förmåga att arbeta strukturerat. Vidare ser vi att du kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt och prioritera i ditt arbete.

Arbetet är självständigt samtidigt som det kräver en god samarbets- och kommunikationsförmåga med kollegor och andra yrkesprofessioner.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Som person är du serviceinriktad, positiv, ödmjuk, noggrann och ordningsam. Du är utåtriktad och trygg i dig själv. Vidare är du snabb och effektiv i ditt arbete samt har en vilja att lära och utvecklas med företaget.

Lön enligt överenskommelse.
Heltid

Företagsinformation

Namn Scandinavian Steel AB Beskrivning Scandinavian Steel AB skall inom gjuteri- och stålverksindustrin uppfattas som en kompetent, långsiktigt pålitlig och flexibel tillhandahållare av legeringsämnen och råmaterial för tillverkning av stål och gjutgods. Kommunikationsvägarna är korta och den öppna kontorsmiljön gynnar ett ständigt informationsutbyte. Scandinavian Steel AB arbetar i sin verksamhet med kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001 samt miljöledningssystem enligt ISO 14001.
Hemsida: www.scandinaviansteel.se
Vi tar enbart emot ansökningar via email som skickas till:
sahlen@scandinaviansteel.se

intervjuer kommer att ske fortlöpande.
Sista ansökningsdag 2016-11-15

Publiceringsdatum
2016-10-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-15

Företag
Scandinavian Steel AB

Adress
Scandinavian Steel AB
11145 STOCKHOLM

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 15, 3tr

Jobbnummer
3139760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandinavian Steel AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandinavian Steel AB: