Trade Marketing Manager - Barilla/Wasa, Stockholm
Retail Knowledge / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Retail Knowledge i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Barillagruppen är världens största producent av pasta och pastasåser samt Europas ledande bagerikoncern. Företaget är familjeägt och drivs av familjen Barilla i fjärde generationen och har sitt säte i Parma, Italien. I Sverige känner vi främst igen varumärkena Barilla och Wasa. Wasa är världens största producent av knäckebröd. Wasavarumärket styrs från Sverige och sedan hösten 2007 är Wasa en helintegrerad del i Barilla Bakery. Barillagruppen har 7000 anställda och en omsättning på ca 2,5 miljarder euro.
Retail Knowledge söker för Barilla/Wasas räkning:
Trade Marketing Manager Vill du arbeta i ett internationellt välkänt företag med marknadsledande varumärken? Är du handlingskraftig, organiserad och affärsmässig samt har ett stort eget driv? Då är detta tjänsten du söker!
Som Trade Marketing Manager för Wasabröd får du möjligheten att arbeta med ett marknadsledande varumärke på den svenska marknaden. Du är en del av Wasa/Barillas Customer Marketing Team och sitter som spindeln i nätet mellan kund, KAM-organisation, säljkår och marknadsavdelning.
Hur vi når genomslag i butik på ett lönsamt sätt blir allt viktigare för att bygga ett starkt varumärke. Som Trade Marketing Manager ansvarar du därför för att:
• analysera varumärket Wasabröds prestation (försäljning, lönsamhet, trender) på marknaden per kund och kanal.
• föra vidare slutsatserna i dina analyser till KAM:are och säljkår via presentationer och införsäljningsmaterial.
• ta fram, skapa förståelse för och implementera strategiska riktlinjer för sortiment, kampanj, prissättning och promotion för varumärket Wasabröd.
• ta fram samtliga köpnära marknadsföringsåtgärder för Wasabröd. Vilket innebär skapande, utveckling och uppföljning av promotionstrategi och promotions i samband med nyhetslanseringar.
• generera, utveckla, planera, implementera och följa upp kundspecifika aktivitetsplaner och delmål för dessa.
• sköta den löpande kontakten med externa byråer samt driva framtagningen och produktionen av införsäljningsmaterial till säljkår och POS/POP- lösningar till butik för Wasabröd och kategorin.
• hålla presentationer och utbildning för säljkåren på säljkonferenser.
• säkerställa en kostnadseffektiv användning och en korrekt uppföljning av trade marketing budgeten för Wasabröd.
Som person är du engagerad och gillar att arbeta i högt tempo med mycket varierande arbetsuppgifter. Du är en person som ser till att saker händer och som drivs av att se resultat. Du har en god organisatorisk förmåga och har lätt för att samarbeta med såväl interna som externa parter. Du är trygg i dig själv och din kunskap och har en säljande personlighet. Som Trade Marketing Manager kommer du att hålla många processer igång parallellt vilket gör att flexibilitet, struktur och noggrannhet är viktiga egenskaper.
Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet från tjänster inom Trade Marketing i dagligvaruhandeln och vi ser gärna att du kombinerar detta med en akademisk examen inom ekonomi, marknadsföring eller försäljning. Erfarenhet från tjänster som KAM, Produktchef och Category Manager är meriterande. Då koncernspråket är engelska är goda kunskaper i engelska i tal och skrift ett krav.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Maria Bjäreborn på Retail Knowledge, 0704-400 298.
För att söka tjänsten går du in på Retail Knowledges hemsida:
www.retailknowledge.seVälkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2008-11-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-11-30
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagRetail Knowledge
AdressRetail Knowledge
Sibyllegatan 30, 2tr
11443 Stockholm
Jobbnummer 353240
Observera att sista ansökningsdag har passerat.