Trade Coordinator

Carlsberg Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carlsberg Sverige AB i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Eskilstuna eller i hela Sverige

Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning!
Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernen Carlsberg Group, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.
Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet. Med produkter som har en historia som sträcker sig längre än 300 år tillbaka i tiden, och en portfölj som består av mer än 60 starka varumärken och över 400 unika produkter är vi ledande på den svenska dryckesmarknaden.
Huvudkontoret finns i Stockholm. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten.
Affärsområdet Off Trade söker nu en Trade Coordinator till huvudkontoret i Stockholm med målsättning att öka tillväxten i dryckeskategorin inom Dagligvaru- och Servicehandeln genom att utveckla verktyg och processer för ökad bas- och kampanjförsäljning i butik. 
Tjänsten är placerad i Bromma, Stockholm och rapporterar till Trade Marketing Manager Off Trade. 
Din utmaning blir att tillsammans med Trade Marketing Manager skapa förutsättningar för genomförande av varumärkeskampanjer samt utveckla och förvalta verktyg för ökad basförsäljning i butik. Arbetet innebär både långsiktig och kortsiktig planering med fokus på taktisk och praktisk implementering för KAM, fält- och innesälj. Du kommer att ha daglig kontakt med reklambyråer, marknadsavdelning och säljledning så din sociala förmåga är viktig för ett bra samarbete med de interna och externa kontaktytorna. 
Arbetsuppgifter: 
• Utveckla, implementera och förvalta säljkårsverktyg med fokus på basförsäljning
• Lång- och kortsiktig säljperiodsplanering
• Brief till, och kontakt med, reklambyråer för framtagande av kampanjmaterial
• Kontinuerliga avstämningar med marknadsavdelning och säljledning
• Säkra implementering och uppföljning av aktiviteter via KAM och säljkår
• Uppdrags- och kampanjuppföljning med förslag till korrigering
• Kostnadsuppföljning 

Publiceringsdatum
2010-09-24

Kravprofil för detta jobb
•  Utbildning/erfarenhet inom Marknadsföring/Försäljning
• Språk, svenska och engelska
• Mycket goda kunskaper i Word, Excel och PowerPoint
• Lätt för att uttrycka sig såväl skriftligt som muntligt
• Lyhörd med god samarbetsförmåga
• Förmåga att ta egna initiativ
• Lätt för att fatta beslut 
Du är en driven och självgående person med genuint intresse för affärer, som trivs i en dynamisk organisation, nära försäljningen, med högt tempo. Du är strukturerad och analytisk, men också kreativ för att hitta de bästa lösningarna i ditt arbete. Vidare är du duktig på att kommunicera med olika typer av människor internt och externt samt bygga professionella relationer.
För ytterligare information om tjänsten kontakta Robert Häll på tel. 0706 257 825.
Du är välkommen med din ansökan senast den 8 oktober 2010.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Robert Häll, +46 706257825

Företag
Carlsberg Sverige AB

Adress
Carlsberg Sverige AB
Bryggerivägen 10
16186 Stockholm

Jobbnummer
740156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carlsberg Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carlsberg Sverige AB: