TNG IT söker helpdesktekniker till servicedesk/support

TNG IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG IT i Stockholm, Solna, Lidingö, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

För kunds räkning söker TNG IT flera supporttekniker / tekniker inom helpdesk / servicedesk. Vi söker dig som är brinner för att ge förstklassig service vid teknisk problemlösning åt kunder. Du erbjuds ett arbete i ett härligt arbetsteam på ett globalt IT-företag med goda utvecklingsmöjligheter.
Som supporttekniker blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ge teknisk support via telefon och mail åt företagets kunder. Alla inkommande samtal registreras i företagets ärendehanteringssystem och du löser de flesta problemen själv med hjälp av teknisk kompetens eller företagets Knowledge Database. Exempel på konkreta arbetsuppgifter är:
• Kontoadministration
• Support av verksamhetsspecifika applikationer
• Felsökning i Windows operativsystem
• Support av Officepaketet
Vår kund erbjuder en dynamisk arbetsmiljö på ett av världens mest kända IT-företag. Du får en utåtriktad roll där du löser varierade tekniska problem tillsammans med trevliga kollegor.
Tjänsten är på heltid med start omgående. Denna tjänst ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG och jobbar som konsult ute hos vår kund. För rätt person kan det på sikt finnas möjlighet att rekryteras av kund.
  Profil
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av telefonsupport, helpdesk eller servicedesk
• Intresse för IT
• Kunskap i Windows operativsystem
• Goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet av Active Directory, Exchange och Citrix. Vidare är det ett plus om du har utbildning inom IT.
Som person är hjälpsam, serviceminded och lugn. För att lyckas i rollen tror vi även att du är tålmodig, strukturerad och duktig på att bemöta människor.
Please note that applicants for this position are required to be fluent in the swedish language.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Vanessa Gisbert, 08-410 690 58.Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
TNG IT är specialiserat på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag. TNG IT finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping.
Läs mer om oss på www.tngit.se
Sökord: Helpdesk, help desk, teknisk support service desk, servicedesk, AD, active directory, exchange

Publiceringsdatum
2011-09-20

Arbetstider och omfattning
Heltid/Visstidsanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Vanessa Gisbert, 08-410 690 58

Företag
TNG IT

Adress
TNG IT
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm

Jobbnummer
1034654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG IT: