Tjänsteutvecklare till självbetjäning
Försäkringskassan / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 081723-2010
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Vill du utveckla självbetjäningstjänster på en av Sveriges största webbplatser?
Försäkringskassans webbplats har 17 miljoner besök varje år och 130.000 unika besökare på Mina Sidor varje vecka. Vår ambition är att erbjuda användarvänliga självbetjäningstjänster som motsvarar olika kundsegments behov och förväntningar. Målet är att avsevärt öka användningen av självbetjäningstjänster och på så sätt underlätta för kunderna i sina kontakter med oss. Idag kan privatpersoner använda självbetjäningstjänster på vår webbplats för att t.ex. begära föräldrapenning, följa sitt ärendes status på Mina Sidor och även få notifiering via SMS och e-post inför en utbetalning. Ny funktionalitet lanseras kontinuerligt. Digitala tjänster finns även för andra målgrupper som arbetsgivare och vårdgivare. Vi behöver nu förstärka vårt team i centrala Stockholm, som ansvarar för att utveckla nya självbetjäningstjänster.
Publiceringsdatum2010-10-29Dina arbetsuppgifterTillsammans med dina kollegor inom Självbetjäning ansvarar du för design och utveckling av nya användarvänliga tjänster primärt för webben. Utifrån kundbehov arbetar du från idé till detaljerad kravspecifikation av användarflöden och funktionalitet med fokus på användbarhet. Arbetet innebär även att definiera tydliga mål för användningen av tjänsterna, följa upp resultaten, föreslå förbättringar och driva förändring. Du kommer att arbeta i nära samarbete med IT vid kravställning, utveckling och förvaltning. I utvecklingsprojekt är din roll även att planera och genomföra acceptanstest. Arbetet innebär många kontaktytor i organisationen. Placeringsorten är Stockholm
Kompetens
Vi ser helst att du har erfarenhet av design och utveckling av självbetjäningstjänster inom bank, försäkring, telekom eller offentlig sektor. Du har jobbat med webben som kanal och erfarenhet av sociala medier och tjänsteutveckling i den mobila kanalen är meriterande. Du bör ha flera års erfarenhet av kravställning utifrån kund- och verksamhetsbehov för tjänster i digitala kanaler i nära samarbete med IT. Du är van att arbeta självständigt i större utvecklingsprojekt och bör ha erfarenhet av testarbete. För befattningen krävs relevant högskoleexamen och/eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Dina personliga egenskaperSom person är du genuint intresserad av att skapa användarvänliga tjänster, som skapar både kund- och verksamhetsnytta. Du har ett personligt intresse av utvecklingen inom webb, sociala medier och mobilitet. Du är analytiskt lagd och strukturerad i ditt arbetssätt. Du tycker om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra.
Mer information
Har du frågor om anställningen kan du gärna kontakta tf. verksamhetsområdeschef Gunilla Dyrhage, telefon 010-116 94 12. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa HR-specialist Jeanette Erlandsson, telefon 010-116 79 91.
Fackliga kontaktpersoner är för SACO-S FK, Peter Tyrhandske telefon 010-119 50 29, för ST-FK, Elisabeth Ringsgård telefon 010-119 23 92 och för SEKO-FK, Ebrima Dibba telefon 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 081725-2010 senast den 25 november 2010. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 765204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.