Tjänstemannajobb med logistik och transportplanering - Industri Support Värmland AB - Logistikjobb i Arvika
Tjänstemannajobb med logistik och transportplanering
Industri Support Värmland AB / Logistikjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla logistikjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng
Visa alla jobb hos Industri Support Värmland AB i Arvika

Publiceringsdatum
2020-11-24

Om företaget
Perfekta Industrier AB i Arvika bearbetar gjutgods till ledande industrier i fordonsbranschen och till andra ledande tillverkningsföretag. Det innebär att man har en möjlighet att parera konjunktursvängningarna och hålla en ganska jämn produktionsvolym. På Perfekta är alla involverade i förbättringsarbetet och man har uppnått hög status som underleverantör genom att hålla hög kvalitet och leveransprecision. Det innebär också att man är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Idag är man cirka 60 anställda och omsätter ungefär 100 mkr. Trivseln betyder mycket inom företaget och man erbjuder sina anställda modern och god arbetsmiljö och andra goda villkor, så som flextid, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Nu rekryterar man en ny tjänsteposition, som ska jobba med logistik och transportplanering. Läs gärna mer om företaget på www.perfekta.se Det här är en direktrekrytering och du får en anställning direkt på Perfekta. Frågor om tjänsten besvaras av nedanstående rekryterare. Läs gärna mer och se om detta är nästa rad i din CV!

Arbetsuppgifter
Det här är en viktig tjänst, där du varje dag har möjlighet att bibehålla Perfektas höga leveransprecision. Tjänsten är för dig med koll på detaljer och ett kvalitetsorienterat arbetssätt. Du är ensam i rollen, men samverkar med både produktion, utlastning och slutpacken. Du rapporterar till produktionschefen.

Dagen börjar med att man läser in nya kundbehov i affärssystemet Monitor, därefter styr man upp dagens leveranser. Det innebär både mejl, telefon och fysisk kontakt ute i verksamheten. Målet är att boka leveranser i kundens portaler innan de stänger. Mot slutet på dagen fångar du upp eventuella avvikelser och förbereder nästa dag.

Profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenheter av att arbeta med speditionshandlingar, frakt- och följesedlar, fakturering och aviseringar. Du skall ha erfarenhet av att arbeta i affärssystem (gärna Monitor). Det är även meriterande om du har erfarenhet av transportbokningar, flaggning av utleveranser, pappershanteringen kring reklamationer, returtransporter samt skriva in manuella kundorder.

Du som passar för den här tjänsten är detalj- och kvalitetsorienterad samt gillar att arbeta mot tidsbegränsade mål. Du ser dig själv som en prestigelös och korrekt person, men du har förmågan att charma dina medarbetare när det behövs. Du är logisk och rationell och motiveras av att få bocka av dagens arbetsuppgifter. Stämmer det här in på dig, så ska du inte vänta med ansökan. Vi tillämpar löpande urval till denna tjänst, som alltså kan koma att bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Om Industrisupport
Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor på flera orter. Vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan.

Det här är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt av kundföretaget, men att Industrisupport sköter rekryteringen. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till någon av våra rekryterare enligt nedan. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Välkommen att söka jobbet!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Industri Support Värmland AB

Jobbnummer
5459366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Industri Support Värmland AB: