Tjänstekatalogansvarig Service Desk

Stockholms Stad:IT avdelningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:IT avdelningen i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadens it-verksamhet leds av stadsledningskontorets it-avdelning. Vi är 35 personer som arbetar med strategi, upphandling, avtalsförvaltning och utformning av stadens centrala it-leverans. It-verksamheten i staden omsatte under 2013 totalt 1 700 mnkr. Vi har i hög grad outsourcat löpande och operativa uppgifter inom it. 91% av stadens it-kostnad är idag extern. En aktiv styrning av Service Desk-leveransen är en mycket verksamhetskritisk funktion.
1 plats(er).När vår ansvariga för för uppföljning av stadens Service Desk nu ska vara föräldraledig söker vi en vikarie.

Som tjänstekatalogansvarig ansvarar du för utveckling och uppföljning av Service Desk med tillhörande självbetjäningsportal inom stadens outsourcade gemensamma it-service. Du arbetar tillsammans med övriga it-avdelningen och samverkar i de flesta av dina uppgifter med strategiskt ansvarig för stadens Service Desk-lösningar, andra tjänstekatalogansvariga och avtalshandläggare. Du står också i daglig kontakt med flera personer hos leverantören.

I arbetsuppgifterna ingår att fånga upp och driva förändringsönskemål, ta emot, granska och godkänna leveransrapportering samt ge service till stadens lokala it-funktioner, exempelvis genom att svara på frågor, ta fram relevant statistik med mera.
Du bör ha relevant akademisk examen, exempelvis inom systemvetenskap, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du uttrycker dig mycket bra på svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Arbetet förutsätter goda kunskaper om Service Desk och de rutiner som normalt finns inom en sådan. Erfarenhet av ärendehanteringssystem och självbetjäningsportaler inom Service Desk ur ett användarperspektiv är också mycket meriterande, liksom kommersiell erfarenhet av outsourcingrelationer ur ett beställar- eller leverantörsperspektiv.
Varaktighet: 6 månader eller längre. Varaktighet: Visstidsanställning minst till 30 juni 2016.
Arbetstid: Dagtid.
Vi genomför intervjuer löpande och ser därför helst att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Rekryteringsansvarig Mercuri Urval Ramtin Jahangiri ,08-506 450 05

Caroline Kock Vesterberg, Rekryteringsansvarig Mercuri Urval, 08-506 450 21

Arbetet förutsätter goda kunskaper om Service Desk och de rutiner som normalt finns inom en sådan

Publiceringsdatum
2014-11-26

Arbetstider och omfattning
Heltid 6 månader eller längre

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-17
Ansökan skickas till:
IT avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: 23/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ramtin Jahangiri

Företag
Stockholms Stad:IT avdelningen

Adress
Stockholms Stad:IT avdelningen
Stadshuset
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2081660

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:IT avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:IT avdelningen: