Tjänsteinköpare till bolag i Väröbacka!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du gedigen erfarenhet av att arbeta med inköpsprocesser, är van vid förhandling och att hantera leverantörer? Är du en affärsorienterad, driven och självgående person som trivs med att arbeta i en teknisk miljö? Adecco söker nu dig som vill arbeta med brett tjänsteinköp till vårt kundföretag beläget i Väröbacka!

Publiceringsdatum
2017-08-29

Om tjänsten
Som inköpare kommer du att ansvara för både strategiskt och operativt tjänsteinköp. Detta innebär att utveckla strategier och skapa aktiviteter för en ökad effektivisering av försörjningen till de olika anläggningarna.

Dina huvudsakliga ansvarsuppgifter innefattar:
• Ansvara för uppsatta mål inom kategorin
• Driva upphandlingar
• Förhandling med leverantörer samt teckna avtal
• Uppföljning av tecknade avtal

Vidare kommer du att ansvara för att utveckla både beställarrelationen, leverantörer samt optimera leverantörsbasen. Du kommer också att utföra operativt inköpsarbete likväl som att utveckla och uppdatera systemen med rätt information.
Rollen innebär även tjänsteresor.

Om dig
Du har mycket god erfarenhet av inköpsarbete, är van vid att hantera och utveckla leverantörer samt att driva förhandling och ta fram nya avtal. Har du tidigare arbetat med tjänsteinköp så är detta högt meriterande. Du har även goda datorkunskaper, är van vid att arbeta med affärssystem som verktyg och för den här tjänsten så är det fördelaktigt om du har kunskaper i SAP. Då du kommer att ha breda kontaktytor, både internationellt och nationellt, så är en förutsättning att du hanterar både engelska och svenska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

Som person har du en god förmåga att analysera, planera och strukturera ditt arbete. Du är också resultatinriktad, uthållig och har förmågan att arbeta med flera parallella uppgifter mot deadlines. Vidare påvisar du ett gott affärsmannaskap och har en god förmåga att skapa starka relationer både internt som externt.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av inköpsarbete
• God kunskaper i förhandling och van vid att teckna nya avtal
• Att du behärskar det svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Tjänsteinköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3668626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: