Tjänsteförvaltare Stöd och behandling

Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Västervik, Vimmerby, Hultsfred eller i hela Sverige

Invånartjänster / 1177 Vårdguiden

Beställare sjukvård

Hälso- och sjukvårdförvaltningen i Stockholms Läns Landsting (SLL) ansvarar för att länets invånare erbjuds en god hälso- och sjukvård. Hälso- och sjukvården står inför stora utmaningar med fokus på bland annat stärkt valfrihet för patienterna och ökad mångfald bland vårdleverantörerna. Utifrån befolkningens behov beslutar förvaltningen om hälso- och sjukvårdsuppdrag, sluter avtal med vårdleverantörerna och följer upp vårdens kvalitet och resultat. Förvaltningen har en budget på ca 52 miljarder kronor.

Avdelning e-hälsa och strategisk IT har i uppdrag att digitalisera vården där det behövs. Det innebär att utveckla, implementera och förvalta olika typer av e-tjänster och system, på både regional och nationell nivå. Målgruppen omfattar både vården och invånarna. Målet är att förbättra och underlätta för både vårdgivare och invånare.

1177 Vårdguiden och UMO (ungdomsmottagningen på nätet) är Sveriges största e-hälsotjänster och används av mer än 200 000 personer varje dag. Tjänsterna erbjuder råd, information, inspiration och säkra kanaler för kontakt med hälso- och sjukvården. På uppdrag av alla landsting och regioner utvecklar och förvaltar Stockholms läns landsting dessa tjänster för hela Sveriges befolkning. Utöver vårt nationella ansvar jobbar vi också med specifika regionala uppdrag för att ge På enheten Förvaltning och Support arbetar vi med e-hälsotjänsternas arkitektur, infrastruktur och så att system beställs och byggs på ett driftssäkert sätt. Våra viktiga samhällstjänster ska alltid vara tillgängliga. Vi följer också upp användningen av tjänsterna och kravställer vidareutveckling utifrån användarnas behov. Vi ansvarar även för att ge support och utbilda inom e-hälsotjänsterna till både vårdpersonal och invånare.

Publiceringsdatum
2015-11-05

Dina arbetsuppgifter
Nationella tjänsten Stöd och behandling ger vårdgivare möjlighet att erbjuda stöd och behandlingar till invånare på ett säkert sätt via internet. Exempel på användning via nätet är behandling mot ångest och depression, smärta, tinnitus och screening vid alkohol- och drogproblem. Plattformen kan också användas för att bygga program och utbildningar som stöd för patientens egen vård och omsorg, men även program som stöder vårdprocesserna för bättre interaktion mellan vård och patienter.

Patienten får tillgång till Stöd och behandling via säker inloggning till 1177 Vårdguidens e-tjänster på 1177.se.

Som Tjänsteförvaltare för det nationella tjänsteområdet Stöd och behandling arbetar du med:

• Acceptanstest (skriva testfall, utföra test och planera test med verksamheter)
• Att användardokumentationen kring objektet uppdateras i samband med releaser
• Att ta emot, beskriva och hantera krav som leder till en användarcentrerad utveckling av tjänsten
• Att dokumentera processer som berör test, krav, användarstöd och support för att tjänsten ska fungera effektivt och säkert
• Att ge användarstöd kring tjänsten och säkerställa att supportkedjan är välfungerande
• Att delta i det nationella införandet av tjänsten, genom att planera och delta i workshops, webinarier och utbildningar

Kvalifikationer
Du har ett stort intresse och engagemang för förvaltning av tjänster med stort kundfokus. Du har vana av att planera och följa upp åtaganden. Du är en bra lagspelare, men arbetar även självständigt utifrån givna uppdrag och ramar med förbättringar.

Vi ser att du har relevant akademisk utbildning inom t.ex. omvårdnad, systemvetenskap, informatik, eller liknande.
Vi vill att du har minst 2 års faktisk erfarenhet som tjänsteförvaltare för e-tjänster inom Hälso- och sjukvården eller likvärdig bransch.

Det är bra om du har erfarenhet av att arbeta med:
• E-hälsa på nationell och regional nivå
• Vård och omsorg
• Acceptanstest
• Kravhantering
• Att ge användarstöd
• Förvaltningsprocesser enligt ITIL och förvaltningsstyrning enligt PM3
• Verktyg som till exempel Marval, jira, reqtest, Stories on Board och projectplace.

Dina personliga egenskaper
Mycket stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper så som att du är noggrann, kommunikativ, analyserande samt har förmåga att kunna prioritera och göra avgränsningar. Tjänsten innefattar samarbete med flera delar av organisationen och vi värdesätter att du arbetar bra med andra människor, god samarbetsförmåga, är lyhörd och har god förmåga att anpassa behov med våra tjänsteleveranser och förvaltningsobjekt.

Övrig information:
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system.
Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här".
Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-26
Ange följande referens när du ansöker: HSNF-15-20518
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chef Förvaltning & Support Carl-Gunnar Höglund 070-0038272 carl-gunnar.hoglund@sll.se

Facklig kontakt
Vårdförbundet Birgitta Cornelius 08-123 136 12
Vision Heléne Söderholm 08-123 140 54
SACO Solveig Danielsson Ekbom 08-737 39 04

Företag
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen

Adress
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Box 6909
10239 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 11B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2512828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen: