Tjänsteansvarig för digital arbetsplats

Soltak AB / Datajobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum
Visa alla jobb hos Soltak AB i Kungälv

SOLTAK AB
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster.

För att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster har fyra kommuner bildat SOLTAK AB (Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn). Ägarkommunerna har lagt över ekonomiadministration och löneadministration och tre av ägarkommunerna har lagt över IT-drift och -support till SOLTAK AB.

SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.


Publiceringsdatum
2022-04-29

Arbetsuppgifter
Som tjänsteansvarig måste du trivas i en roll som är både operativ och strategisk. Som person är du prestigelös, serviceinriktad med en stor skopa business tänk. Du kommer ha många kontaktytor inom organisationen men också med leverantörer och partners. Du bör ha god social kompetens vara pedagogisk och ha kommunikativ förmåga med lyhördhet för verksamhetens behov och översätta dessa till paketerade tjänster. I ditt arbete är du strukturerad, självgående, drivande med ett starkt affärstänk. Du har en vana att arbetsleda, du är konsultativ i ditt sätt och du har ett intresse av att utveckla tjänsten till att ständigt bli mer effektiv, både funktionellt och ekonomiskt för våra kunder. Du har god vana av tjänstearbete, leverantörs-och kundstyrning. Erfarenhet av leverans av digital arbetsplats. Du rapporterar direkt till IT-chef.

Som tjänsteansvarig ansvarar du för hela den digitala arbetsplatsens funktion så som samarbetsverktyg och digitala verktyg. Den digitala arbetsplatsen ska effektivisera arbetet för våra kunder och är en väldigt central tjänst i vårt tjänsteutbud. Historiskt har tjänsten varit fokuserad på att leverera managerad hårdvara. Nu ska vi ta nästa steg och forma framtidens digitala arbetsplats där vi skall ligga i framkant i managering, säkerhet och tillgänglighet.

Rollen som Tjänsteansvarig innebär ansvar för löpande förvaltning av tjänsten Digital arbetsplats. I detta ingår följande:
* Utveckla arbetssätt för att kunna vara professionell IT- och beställarfunktion som stöttar verksamheten
* Ansvarig för specifikt tjänsteområde strategiskt och operationellt och budgetmässigt
* Ansvara för att tjänstekatalogen hålls uppdaterad med nya och befintliga tjänster
* Samordna utveckling och förvaltning av tjänsten
* Omvärldsbevaka och bibehålla hög kompetens inom tjänsteområdet
* Ansvar för att driva kontakterna med leverantörer av IT-drift avseende avtalshantering, liksom uppföljning av leveransen i sin helhet
* Informera och rapportera om förändringar och händelser inom tjänsteområdet till verksamheten
* Rapportering av avvikelser och utfall för tjänstekostnaderna
* Kvalitetssäkring och leveranskontroll
* Mätning och uppföljning befintliga leveranser
* Säkerställa att tjänsten uppfyller krav på IT-säkerhet
* Delaktighet i upphandlingar
* Support gentemot verksamheten i olika typer av IT-relaterade frågor
* Säkerställa debitering för tjänsteområdet



Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har:

* Relevant eftergymnasial utbildning företrädesvis på högskolenivå
* Dokumenterat god vana av skriftlig kundkontakt
* Dokumenterad erfarenhet av ekonomisk uppföljning av tjänsteleverans
* Vana av arbete med tjänsteutveckling/tjänstekataloger.
* Ett business-orienterat tankesätt.
* Vana av kund-och leverantörsstyrning
* Strategiskt tankesätt
* Erfarenhet kring leverans av digital arbetsplats
* Vana av uppföljning av tjänstenyckeltal
* Erfarenhet av att arbeta med projekt
* Förmåga att skapa god kundrelation
* Erfarenhet av kommunalt upphandlingsförfarande
* Förmåga att utveckla, underhålla och dokumentera och följa upp tjänsteleverans
* Flytande svenska i tal och skrift, då all dokumentation och dialog sker på svenska
* B-körkort krävs då resor kan förekomma i tjänsten
* God serviceanda
* Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
* ITIL certifiering är meriterande


ÖVRIGT
Hos oss har du möjlighet att arbeta delvis hemifrån. Vi har friskvårdstimma, pausgympa och flera andra förmåner vi gärna berättar mer om vid eventuell intervju.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Urval och tillsättning kan komma att ske löpande så registrera din ansökan redan idag!
Provanställning kan komma att tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOLTAK AB

Jobbnummer
6590415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera på jobb från Soltak AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Soltak AB: