Tjänsteägare plattform

Solna kommun / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Är du en fena på plattformsfrågor och har ett stort intresse kring hur detta område kan utvecklas och förbättras? Har du även tidigare erfarenhet från området och vill ta nästa kliv i karriären, ett kliv där du får ett stort eget ansvar och även får samarbeta tillsammans med kunniga och engagerade kollegor? I så fall är det Dig vi söker som Solna stads nya tjänsteägare plattform!

Om oss
Solna stad är en av Sveriges och Storstockholms mest expansiva och dynamiska kommuner.

Vi driver och stöttar utveckling av verksamheterna i allt från skola och omsorg till fastighet och gator, ofta med digitalisering och IT som en del av lösningen. Du blir en del av Digitalisering och IT med 22 medarbetare, varav idag 2 andra tjänsteägare. Vi sitter centralt i Solna centrum när vi inte är ute i verksamheten och vi har ett tätt samarbete med projektledare, IT-arkitekt, systemförvaltare, IT- och driftsleverantörer samt IT-koordinatorerna.

Vad innebär arbetet?
Som tjänsteägare plattform ansvarar du för förvaltning och utveckling av tjänsteleveransen av datacenter, IAM-lösningar och Microsoft365 till stadens alla verksamheter. Du arbetar särskilt nära tjänsteägaren för server samt IT-säkerhetsansvarig och IT-arkitekt då det finns många gemensamma beröringspunkter.

Som tjänsteägare ansvarar du för taktiska och strategiska frågor i nära samarbete både med stadens outsourcingpartners och med verksamheten. Du ansvarar för avtal och fakturahantering. Du kommer i rollen att ingå i samverkans forum med övriga tjänsteägare och leverantörer samt arbeta för att upprätthålla goda relationer med både leverantörer och verksamhet. I ditt ansvar ingår också att säkerställa att det dagliga, operativa fungerar genom att följa upp på SLA:er, arbeta proaktivt med att förbättra och förenkla processer för bl a beställningar och incidenter i samarbete med stadens servicedesk och övriga tjänsteägare.

Vem söker vi?
Vi ser att du som söker har erfarenhet från att arbeta med liknande frågor sedan tidigare. Du har en gymnasial utbildning, och en högskoleutbildning inom relevanta områden ser vi som meriterande. Du fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv och är van vid att hantera offerter, avtal och fakturor. Genom tydlig kommunikation säkerställer du att budskap når fram och att förväntningarna är klara oavsett om du kommunicerar med tekniker eller verksamhet. Du är intresserad och insatt i hur plattformsområdet utvecklas och hur nya tekniker kan användas för att utveckla samhället.

Du har god förmåga att strukturera och driva eget arbete samt aktiviteter och projekt som involverar flera parter. Du dokumenterar och följer upp för att säkerställa önskat resultat. Då dokumentation sker på svenska, ser vi att du som söker har en god förmåga att uttrycka dig i svenska i så väl tal som skrift.

Som person är du tillmötesgående och tycker om att samarbeta med andra. Struktur och att hålla vad du lovar är naturligt för dig och du driver på för att skapa ordning och reda samt ständiga förbättringar. Vi hoppas att det här låter lockande och att du precis som vi drivs av att bidra till utvecklingen av Solna.

Mer information och ansökan
Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Fredrik Hagnelöv, IT-chef, på fredrik.hagnelov@solna.se.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2022-05-31. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från säljare av annons- eller rekryteringstjänster.



I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-05-16

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/103".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solna kommun (org.nr 212000-0183)

Arbetsplats
Stadsledningsförvaltningen, Ekonomi/ verksamhetsstyrning, IT

Kontakt
Fredrik Hagnelöv
072-8531940

Jobbnummer
6650601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna kommun: